Otvorite li konfigurator nekog europskog proizvođača automobila, popis dodatne opreme duži je od liste želja djeteta uoči rođendana. Kod Japanaca toga nema, a Honda je s novim CR-V-om maksimalno oslobodila sve buduće kupce briga. Jedan pogonski sustav, tri razine opreme i kao opcija samo metalik boja, a u slučaju testnog automobila ni to – boja je uključena u serijsku opremu. Šteta je tek što nema još barem jedna opcija pogona, ali Honda je tako odlučila, a ugrađeni hibridni sustav ne može se smatrati lošim. Dapače…
Novi CR-V je dokaz da Honda napokon i dizajn smatra važnim prodajnim alatom jer mali crossover izgleda moderno, poput neke varijacije na temu kupe-SUV-ova. Isto vrijedi i za unutrašnjost u kojoj nema arhaičnih elemenata, a sve je na svome mjestu. Veliki ekran je tamo gdje treba biti, ispod njega su kontrole klime, a instrumentna ploča u kombinaciji analognih i digitalnih instrumenata je čitka. Za razliku od prethodne generacije infotainmenta, novi sustav je mnogo brži i intuitivniji. HR-V se čini malen izvana, iznutra je slika potpuno drukčija i bez problema će ovaj SUV ugostiti četveročlanu posadu odraslih ljudi, uz solidan prostor u prtljažniku. Tu su i magična sjedala straga, koja se mogu oboriti, ali može se podići i sjedeća površina pa iza sjedala vozača i suvozača bez problema možete prevoziti televizor ili neki tanji komad namještaja.
Kao što smo već naglasili, Honda ima samo jedan pogonski sustav, hibridni, pogon na sve kotače i CVT automatik. Kad vam objavimo da je potrošnja doista 5,4 litara, koliko je izmjereno u tvorničkim WLTP testiranjima, taj podatak je vrijedan pohvale. Tomu treba dodati i žustra ubrzanja, odnosno dojam da vam više od 131 KS, kolika je ukupna snaga sustava, i nije potrebno.
Benzinski motor, naravno, radi i kao generator kad su baterije prazne i opslužuje energijom električni motor koji pokreće kotače. Sustav funkcionira besprijekorno, a prati ga i niska potrošnja. Jedini manji problem je kombinacija benzinca i CVT mjenjača – motor je ponekad bučniji nego što biste to očekivali. Premda, mjenjač simulira rad klasičnog automatika i ne dopušta pretjerno zadržavanje na visokim okretajima kod ubrzanja. Očigledno su u Hondi malo štedjeli na izolacijskim oblogama, a nisu trebali jer bi u suprotnom dobili mali SUV bez ijedne greške.
Iako je HR-V malo tvrđi, ne možemo ga nazvati sportskim SUV-om. Sve svoje poslove on radi uzorno, ali podešenja upravljača, povišeno težište i karakter obiteljskog vozila čine ga, prije svega, vrlo dobrim putnim partnerom. Ako vas ne probudi buka motora, izolacija buke s ceste je izvedena po pravilima, u gradu je HR-V okretan, na autocesti uvjerljiv, a na otvorenoj cesti klizi uvjerljivo poput mnogo većeg SUV-a.
U klasu u kojoj je velika gužva, a spomenut ćemo Toyotu CH-R, Volkswagen T-ROC ili Nissan Juke – Honda HR-V donosi jednostavnost izbora (što će neki i zamjeriti), ali i mnoge kvalitete, koje su doista daleko ispred svih nedostataka. Štedljivost je ispred svih, a onda idu i prostranost, kvaliteta… Nažalost, sve prati i cijena koja nije diskontna, ali kucanje na vrata Honde nikad nije bilo jeftino.
Tehničke karakteristike
MOTOR hibridni sustav, 4 cilindra/16 ventila, benzinski motor obujma 1498 ccm, snaga 79 kW/107 KS od 6000 do 6400, okretni moment 131 Nm od 4500 do 5000 o/min, elektromotor 131 KS, okretni moment 253 Nm, ukupna snaga sustava 131 KS
DIMENZIJE dxšxv 434×186,6×158,2 cm, međuosovinski razmak 261 cm, prtljažnik 320 l, spremnik goriva 40 l, masa 1380 kg
OVJES sprijeda McPherson, straga torzijska osovina
PERFORMANSE najveća brzina 170 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 10,7 s
POTROŠNJA 5,4 l/100 km (WLTP)
EMISIJA CO2 96 g/km
Euro NCAP +++++
+ Hibridni sustav, opremljenost, prostrana unutrašnjost, kvaliteta
– Samo jedna opcija pogona, buka motora
Serijska oprema: ABS, ESC, 6 zračnih jastuka, automatski klima-uređaj, radio/MP3, USB, Bluetooth, hi-fi s 10 zvučnika, putno računalo, navigacija, sjedala u kombinaciji tkanina/koža, prednji i stražnji parkirni senzori, kamere za parkiranje 360 stupnjeva, LED svjetla, adaptivni tempomat, pokretanje vozila bez ključa, sustav automatskog kočenja, upozorenje pri mijenjanju voznog traka i zadržavanje vozila u prometnom traku, upozorenje na vozilo u mrtvom kutu, aluminijski naplatci, dvobojna karoserija
Dodatna oprema:
Cijena: 285.990 kuna