Honda i u ovom Type R-u nastavlja sa svojim pogonom na prednje kotače, unatoč tome što mnogi od najnovijih konkurenta, kao što su Volkswagen Golf R i Mercedes-AMG A 35, koriste pogon na sve kotače. Oni su procijenili da je više od 300 KS nemoguće obuzdati samo s prednjim pogonom, a Honda i dalje vjeruje u taj koncept, potpomognut blokadom diferencijala.
U novi Type R, očekivano, ugrađen je 2,0-litreni redni četverocilindrični motor s turbopunjačem koji je evolucija prethodne generacije motora. Tu je novi turbopunjač s kompaktnim kućištem i revidiranom lopaticom turbine, što omogućuje bolji protok zraka, a time i veću snagu. Koliko je točno dodatno, nije objavljano. Stari Type R razvija 316 KS i potrebno mu je 5,7 sekundi od 0 do 100 km/sat te postiže najveću brzinu od 272 km/h.
Novi Type R, tradicionalno s ručnim mjenjačem, već je dokazao svoje brzinu, nedavno postavivši rekord kruga za vozila s pogonom na prednje kotače u Suzuki, obišavši slavnu osmicu za 2.23,120 minuta. To je gotovo devet desetinki sekunde brže od prethodnog rekordera, posebnog, starog Civica Type R Limited Edition.
Najnoviji Type R temelji se na Hondinoj novoj 11. generaciji Civica, koji ima mnogo čistiji i, rekli bismo, ljepši vanjski dizajn od automobila 10. generacije koji zamjenjuje. Ugrađen je novi difuzor, a iz srediđnjeg dijela stražnjeg odbojnika strše tri ispušne cijevi. Ovaj put, međutim, srednja cijev je veća od ostalih. Tradicionalno, Hondin logotip je na crvenoj podlozi…