Znate i sami da su el. trošila u vozilu napajaju preko osigurača, a kada dođe do preopterećenja strujnog kruga ili neispravnosti osigurač će se rastaliti i otvoriti strujni krug kako daljnje preopterećenje ne bi moglo oštetiti strujni krug i prouzročiti požar. U automobilima je sve više elektronike, a posljedično više podijeljenih strujnih krugova i s time i osigurača koji mogu biti u razvodnim kutijama razmješteni svuda po vozilu. Ugrađene su i različite veličine osigurača prema dimenzijama i energiji provođenja u amperima. Taljivi osigurači se sastoje od metalne limene premosnice određenog presjeka od specifičnog materijala s određenim el. otporom i limitiranim protokom struje u odnosu na vodiče tog strujnog kruga kako bi ciljano bili najslabija karika u tom spoju koja će očekivano prva popustit (rastaliti se) ako dođe do preopterećenja strujnog kruga.
Postoje različite izvedbe kućišta i veličine osigurača ovisno o marki modelu vozila i nisu svi univerzalni i dostupni s redovnom opremom vozila. Kada se rastale vrlo je važno uvijek ih zamijeniti osiguračem iste snage ili manje ako drugačije trenutno nemamo, ali nikako veće snage od one koju je specificirao proizvođač vozila (u amperima) kako biste izbjegli rizik pregrijavanje električne mreže (opasnost od požara). Važno je napomenuti – krpanje osigurača je radnja koju proizvođač vozila ne odobrava.
Sve kutije s osiguračima skicirane su u priručniku vozila s njihovom pozicijom u odnosu na vozilo. Kutije mogu biti ispod upravljača u motornom prostoru ili prtljažniku i na još puno drugih pozicija, ako je vozilo opremljeno brojnim električnim uređajima. Kada neki od uređaja u automobilu ne rade, poput svjetala, sirene, el. prozora…, dobro je provjeriti osigurače jer su možda upravo oni pregorjeli.
Možete u vozilu uvijek imati kutijicu s osiguračima i pincetu s kojom ćete ih najlakše izvući iz ležišta i prekontrolirati kroz prozirnu plastiku je li prekinuta taljenjem (sl.1.) premosnica u osiguraču.
Preporuka je da prethodno fotografirate kutiju osigurača kako bi izvađeni osigurač točno vratili s mjesta iz kojeg je izvučen.
Ako novi osigurač pregara na istoj pozociji, iz nepoznatih razloga, preporuka je ne pojačavati osigurač već kontaktirati tehničko osoblje servisa koje održava vaše vozilo i savjetovati se. Rijetki su događaji da je osigurač pregorio, a da nema ozbiljnijeg uzroka.