Njemački autoklub ADAC testirao je razlike između prosječne potrošnje na putnom računalu automobila i stvarne potrošnje goriva. Potrošnja prikazana na putnom računalu često je netočna. Samo oko trećine svih modela prikazuju točne vrijednosti. Gdje su najveća odstupanja?
Zasloni u mnogim slučajevima ne daju točne vrijednosti unatoč mjernim senzorima i računalnoj logici. Ovo je zaključak opsežne procjene ADAC-a provedene na 80 modela automobila s različitim vrstama pogona.
Za procjenu se koristilo ADAC Ecotest mjerenje. To znači da su i pogonski profili i ambijentalni uvjeti uvijek bili isti za sva mjerenja što je i preduvjet za komparativne analize.
Sedam vozila prema procjeni ADAC-a doista daju točne vrijednosti na putnom računalu. To su: Kia Xceed 1,4 T-GDI, Mercedes B 250e, Mercedes A 200d, Opel Corsa 1,2 DI Turbo, Range Rover Evoque D150 i VW Polo GTI. Ugrađeno računalo na još 19 vozila pokazuje vrijednosti potrošnje koje odstupaju manje od 2 posto od izmjerene potrošnje.
ADAC smatra da su točna ugrađena računala koja ne odstupaju više od 5 posto prema gore ili dolje te da su kao takva prihvatljiva dok se ograničenje za neispravno računalo na vozilu označuje se s odstupanjem većim od 5 posto. Odstupanje od manje od dva posto znači da potrošnja odstupa za otprilike 0,1 litru dok je odstupanje do 5 posto jednako odstupanju od oko 0,3 litre u prosjeku.
Zanimljivo je da većina računala u vozilu obmanjuje u korist vozača i pokazuje više nego što vozilo zapravo troši. Primjeri: premium modeli – Audi Q2 35 TDI quattro, najmanje je precizan. Dok njegovo ugrađeno računalo pokazuje potrošnju od 6,6 litara dizela na 100 kilometara, njegova stvarna potrošnja je 0,8 litara manja. To odgovara odstupanju od 13,8 posto. BMW X5 xDrive 45e se ističe među benzinskim motorima. Putno računalo hibrida s benzinskim motorom prikazuje jednu litru potrošnje previše što je 9,4 posto razlike.
Pogledajte neke modele, potrošnju po putnom računalu, stvarnu potrošnju te odstupanje: