Europska i američka autoindustrija objavili su kada planiraju ukinuti ovisnost o kineskim baterijama!

Ideja je gotovo anulirati potrebu za uvozom baterija do 2030. godine i ulaganjima koja su veća od 160 milijardi eura

Strateški, europska i američka autoindustrija nikada nisu bili u ovakvoj situaciji posvemašnje ovisnosti u cijelom segmentu poslovanja. Jednostavno, ovisnost o kineskim, japanskim i južnokorejskim baterijama za električne automobile je prevelika. SAD i Europa planiraju to smanjiti, ali ništa se ne odvoja preko noći i ništa nije besplatno. Ideja je gotovo anulirati potrebu za uvozom baterija do 2030. godine i ulaganjima koja su veća od 160 milijardi eura, piše Financial Times pozivajući se na izvještaj Goldman Sachsa.

Kineska dominacija mogla bi se poništiti protekcionističkom politikom u SAD-u i Europi, ali i alternativnim kemijskim sastavom baterija koje zahtijevaju manje minerala iz Kine, odnosno porastom recikliranja baterija.

Što se troškova tiče, potrebno je potrošiti 78,2 milijarde dolara na potrošnju baterija, 60,4 milijarde dolara na potrošnju komponenti i 13,5 milijardi dolara na iskopavanje litija, nikla i kobalta, kao i 12,1 milijardu dolara na rafiniranje tih materijala.