Ako već imate pohabanu vozačku dozvolu, koja je jamac da je njezin vlasnik prošao stotine tisuće kilometara, velika vjerojatnost je da ćete ih većinu zaboraviti, ali neki događaji vam se urežu u pamćenja i tu ostaju, trajno. Nikad neću zaboraviti zimu 2010. godine i vožnju Renault Meganeom u okolici Trilja u Dalmatinskoj zagori. Vozio sam ujutro na povišenom platou iznad gradića i krenuo se spuštati. Temperatura je bila malo ispod nule, cesta suha i sve se činilo kao rutinska vožnja. U zatvoreni zavoj, na nizbrdici, ušao sam s minimalnom brzinom, ali i to je bilo previše. Automobil je pobjegao preko nosa (podupravljao je) i prešao na drugi prometni trak. Na sreću, iz suprotnog smjera nije dolazilo drugo vozilo. Oduzeo sam gas, blago korigirao upravljač i brzo vratio kontrolu nad Meganeom jer brzina doista nije bila veća od 40 km/h. Stao sam sa strane i dobro pogledao taj mali komadić ceste. Unatoč suhom vremenu, sjajio se kao da sam na klizalištu. Je li presudila blizina rijeke Cetine, vlaga koja se dizala iz doline pa potom zamrznula ili nešto drugo? Ne znam, ali tada sam prvi put osjetio što znači voziti na tzv. crnom ledu. Sunce je brzo obasjalo taj dio ceste i leda je nestalo…
U jeku zime, uz hladnoću ranih jutarnjih i noćnih sati, crni led jedna je od skrivenih opasnosti na cesti. Ova podmukla pojava, jedva vidljiva golim okom, može izazvati nesreće zbog gubitka kontrole nad vozilom. Crni led, naravno, nije crne boje, nego je tanki prozirni film smrznute vode koja se stvara na površini. Ne pojavljuje se samo na prometnici, nego i na nogostupima pa je opasnost i za pješake.
Ponekad ga je teško uočiti jer je lako povjerovati da je asfalt u dobrom stanju, stvarajući lažni osjećaj sigurnosti kod vozača. Crni led obično nastaje kada temperature padnu ispod nule te u zoru ili sumrak, doba dana kada ima najviše promjena temperature. Ovaj fenomen se javlja kada sunčeve zrake ne padaju na cestu ili tamo gdje je asfalt još uvijek hladan.
Ceste s drvećem koje prekriva dio ceste, ceste s malo prometa, ulazi i izlazi iz tunela ili mostovi najčešća su mjesta na kojima se stvara crni led. Dakle, posebno pazite kada vozite zimi i održavajte razmak jer će vam to povećati mogućnost rekacije i korekcije bilo kakve pogreške.