Test MG ZS-a: Kineski adut s povoljnom cijenom i vrlo dobrim ukupnim paketom!

Ideja je ići malo ispod cijene i ponuditi pošteni automobil. Kineski proizvođač s engleskim imenom u tome je i uspio

Morris Garages ima korijene u Engleskoj u dvadesetim godinama prošlog stoljeća. U međuvremenu se puno toga događalo, da bi marka danas poslovala pod okriljem kineskog koncerna SAIC. Tamo se i proizvode sva vozila, a sad je poduzetni (novi) vlasnik odlučio napasti Europu. U te se planove uklapa i Hrvatska.

Što je MG ZS? Mali SUV, koji je dimenzijama blizu i kompaktnoj klasi. Kako bismo ga cjenovno pozicionirali? U globalu, nešto skuplji od Dacije, ali još na razini prihvatljivog vozila. Prije nego što krenemo s testnim modelom, prva verzija s 1,5-litrenim benzincem i 106 KS stoji 142.400 kuna. Vrlo dobro, uzme li se u obzir solidna oprema koja uključuje klimu, LED svjetla, stražnje parkirne senzore…

A sad na testni model s 1,0-litrenim trocilindričnim benzincem, automatikom sa šest stupnjeva i opremom Luxury. Izvana, s narančastom bojom (u seriji), i dalje je to dizajn koji igra na sigurno i tim je konceptom blizak Suzukijevim vozilima. Nema tu nekih velikih ekstravagancija. U opremi Luxury unutrašnjost je doista raskošna, za jedno vozilo koje želi igrati na pristupačnost.

Mekana plastika, kožna sjedala, a tu su i digitalni instrumenti s modernom grafikom i veliki ekran infotainmenta. Jedina ozbiljnija zamjerka je predugo čekanje od biranja funkcije na ekranu do prebacivanja na nju. Straga će bez pobune sjediti dvije odrasle osobe, a prtljažnik je na razini prosjeka. Uglavnom, da vam netko veže oči i ukloni MG-jev logo s upravljača, teško biste ovaj model povezali s idejom o kineskim vozilima, koja već dugo nisu rasklimana kolica na četiri kotača.

Ideja ZS-a je prije svega udoban prijevoz. Izolacija buke je korektno odrađena pa se, recimo, ne čuje iritantno trenje kotača s podlogom, ali je zvuk strujanja zraka nešto pojačan. Ovjes suvereno upija gradske neravnine, bez lupanja i narušavanja komfora. Na cesti je karoserija cijelo vrijeme pod kontrolom i ponaša se kao bilo koji automobil s prednjim pogonom. Pokušate li više od onoga što MG ZS može, javit će se proklizavanje prednjeg kraja. Uglavnom, siguran automobil.

Od kombinacije 1,0-litrenog motora i šeststupanjskog automatika ne očekujte čuda, kao i kod slične europske, japanske i korejske konkurencije. Performanse su adekvatne, potrošnja je korektnih sedam litara (u gradu oko 9,5 litara), a mjenjač bi mogao biti mrvicu brži. No, ukupno gledajući, za jedno obiteljsko vozilo nema većih zamjerki. Takva je i ocjena za cijeli MG ZS. Rekli bismo, ugodno iznenađenje…

Tehničke karakteristike

MOTOR turbobenzinski, 4 cilindra/16 ventila, obujam 1968 ccm, snaga 82 kW/111 KS pri 5200 o/min, okretni moment 160 Nm pri 1800 o/min

DIMENZIJE dxšxv 432,3×180,9×165,3 cm, međuosovinski razmak 258 cm, prtljažnik 448 l, spremnik goriva 45 l, masa 1264 kg

OVJES sprijeda McPherson, straga torzijska osovina

PERFORMANSE najveća brzina 180 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 12,4 s

POTROŠNJA 6,7 l/100 km (WLTP)

EMISIJA CO2 163 g/km

Euro NCAP +++

+ Prostranost, udobnost, prvi dojam kvalitete

– Infotainment

Serijska oprema: ABS, ESC, 6 zračnih jastuka, klima-uređaj, radio/MP3, USB, Bluetooth, putno računalo, start/stop, kožna grijana sjedala, LED svjetla, parkirni senzori sprijeda i straga, kamere 360 stupnjeva, tempomat, pokretanje vozila bez ključa, automatsko kočenje u slučaju nužde, aluminijski kotači

Dodatna oprema:

Cijena 180.075 kuna (23.914 eura)