Velika prometna katastrofa: Stravičan požar u tunelu Mont Blanc uzeo je 1999. godine 39 života!

Sve je počelo s požarom na belgijskom kamionu koji je prevozio margarin. Na kraju se i on zapalio...

Jedna od najvećih cestovnih katastrofa dogodila se krajem ožujka 1999. godine kad je izbila vatra u tunelu Mont Blanc, koji povezuje Francusku i Italiju. Sve je počelo s požarom koji je izbio na belgijskom kamionu. Vozaču Gilbertu Degraveu blicala su vozila koja su mu dolazila ususret i kad je pogledao u bočne retrovizore vidio je da iz njegovog kamiona suklja dim. No, tad je već bilo kasno i bio je negdje na sredini 11.6 kilometara dugačkog tunela. Pokušao je ugasiti požar na motoru kamiona, ali on se nezadrživio širio. Dvije minute kasnije, u 10.55 kontrolne službe su zaustavile sav promet na ulazu u tunel, ali već je bilo kasno. S francuske strane u tunel je ušlo 10 automobila i kombija te 18 kamiona. Nekoliko automobila s talijanske strane uspjelo je proći kamion u plamenu, a neka vozila s francuske strane ipak su se uspjela okrenuti u skučenom tunelu s dva traka. Kamioni su ostali zarobljeni. Uslijedio je pakao jer se zapalio i margarin koji je transportirao belgijski kamion. Toksični plinovi i vatra počeli su se širiti tunelom. Na kraju je poginulo 39 ljudi.

Ovaj tužni događaj ima i svog heroja – talijanskog motociklista Pierlucija Tinnazija zvanog Spadino. Za njega se tvrdilo da je spasio od 10 do 12 ljudi, ali naknadni izvještaji pokazuju da vjerojatno nije spasio nijednu osobu. Međutim, pokazao je čin iznimne hrabrosti i s opremom za disanje je krenuo na motociklu u tunel. Sat vremena je bio u kontaktu sa spasilačkim službama, pokušao je spasiti neke ljude, a potom je zbog vrućine posustao i poginuo. Njegov motocikl se od paklene vrućine (1000 stupnjeva) rastopio na pločniku tunela. Unatoč činjenici da nije uspio u svojoj spasilačkoj misiji Spadino je i danas heroj Mont Blanca.

Nakon nesreće uslijedila su brojna poboljšanja tunela, ugrađena je računalna oprema za detekciju nesreća i štetnih plinova, potom, probijena su nova vrata za bijeg u slučaju nužde, otvorena je vatrogasna stanica u središnjem dijelu tunela, a sigurnosne izlaze moguće je ventilirati svježim zrakom.