Kada je Cybertruck debitirao 2019. godine mnogi poznavatelji autoindustrije češkali su se po glavi i pitali je li ova ideja ostvariva?! Tesla i Elon Musk su se približavali vrhuncu moći i veliki pick-up je shvaćen kao neka vrsta ekscesa, u stilu: evo, sad možemo proći i s ovim. Vrijeme je prolazilo, a od Cybertruck još nije u proizvodnji, kao ni hrvatski mobitel, televizor ili igraća konzola… Ne ide nam tehnologija, a ni Musku, često, obećanja. Jedan od razloga kašnjenja mogao bi biti u materijalu od kojeg je napravljen Cybertruck, nehrđajućem čeliku. Izgleda on sjajno s oplatama od ovog posebnog materijala, ali njegova proizvodnja nije jednostavna te su mu svojstva takva da ga nije lako savijati.
New York Times se pozabvio temom nehrđajućeg čelika i njegove aplikacije u autoindustriji. Dakle, nehrđajući čelik košta više od čelika koji se koristi u većini automobila jer sadrži krom i druge sastojke, poput nikla i molibdena, za kojima vlada velika potražnja te su i poprilično skupi. On zahtijeva posebne tehnike zavarivanja pa i novu liniju na kojoj će se proizvoditi. Čelik koji se koristi u većini automobila dizajniran je da se zgužva u sudaru, upija energiju i štiti putnike. Nehrđajući čelik ne gužva se tako lako, izlažući putnike većoj sili udara.
S ovom legurom je teže raditi tamo gdje se traže manje savijene površine, pout branika. Vjerojatno i zato Cybertruck ima ogromne ravne plohe, kao da ga je dizajnirao pragmatični student strojarstva, a ne diplomac s neke akademije primijenjene umjetnosti. Nehrđajući čelik teško je popraviti nakon što se ošteti. S obizrom ne to da je Tesla jedini proizvođač automobila koji bi radio s pločama od nehrđajućeg čelika ispunjenim skupljim metalima i elementima, cijena legure će biti visoka jer je neće biti u masovnoj proizvodnji. Times također javlja da će čelik vjerojatno biti ista mješavina koja se koristi u SpaceX raketama. Cybertruck je najavljen za 2024. godinu.
Nehrđajući čelik riješio bi vas mnogih problema – s hrđanjem, na primjer (puno je otporniji na nju), ali njegova uporaba nosi mnogo drugih problema. Slučaj zaključen, ili možda ipak nije. Ako dočekamo Cybertruck, vidjet ćemo. Možda preko noći ipak presvuče odijelo u tradicionalniji čelik koji se već koristi u autoindustriji.