Kinezi su u prvi automobil ugradili novu bateriju: Koristi bi mogao imati i Volkswagen!

Ako testiranje u stvarnim uvjetima prođe dobro, uskoro bismo mogli dobiti drugu bateriju, koja će biti jeftinija, oslobođena litija...

Natrij-ionska (Na-ion) baterija jedan je od ključnih pravaca razvoja jer osigurava pohranu energije bez skupog i ekološki upitnog litija. Natrij je dostupan gotovo svuda u svijetu u velikim količinama i većinom se dobiva elektrolizom, kada istosmjerna električna struja prolazi kroz rastaljeni halit (poznatiji kao kuhinjska sol) i stvara reakciju koja odvaja natrij od klorida.

Sada je kineska tvrtka HiNa uspjela proizvesti natrij-ionsku bateriju i ugraditi je u testni mali električni automobil E10X, kojeg je proizveo Sehol, tvrtka u vlasništvu JAC-a i Volkswagenove kineske podružnice. Jeftini E10X pritom nije izgubio kapacitet baterije budući da je njegova najjeftinija verzija opremljena litij-ionskim ćelijama imala kapacitet od 20 kWh, dok Na-ionska baterija ima kapacitet od 25 kWh. Prema kineskom ispitnom ciklusu potrošnje, ovaj autić trebao bi prijeći 250 km u gradskom prometu s jednim punjenjem. Najbolja novost je ipak to što gubi samo 10% svog kapaciteta baterije na – 20 stupnjeva te ne treba nikakvu vrstu preduvjeta da bi normalno funkcionirao.

HiNa javlja da je baterija spremna za masovnu proizvodnju. Dakle, ako testiranje u stvarnim uvjetima prođe dobro, uskoro bismo mogli dobiti drugu bateriju, koja je jeftinija od one s ltijem. Na-ionske baterije sposobne su za brzo punjenje, a proizvođač kaže da mogu izdržati najviše 3000 ciklusa prije nego što značajan domet.