Kada avion udari u jaka strujanja vjetra, mogu ga gurnuti ili povući u različitim smjerovima — tako djeluju turbulencije. Komercijalni zrakoplovi obično će letjeti visoko iznad ovih pojava kako bi izbjegli da se to često događa, ali to se događa na različitim visinama.
U studiji objavljenoj u časopisu Nature, znanstvenici sa Sveučilišta Reading u Velikoj Britaniji otkrili su da se okomito pomicanje u mlaznim strujama povećalo za 15 posto od početka promatranja 1979. godine. Koautor studije Paul Williams, profesor atmosferskih znanosti na Odsjeku za meteorologiju na Sveučilištu Reading, izjavio je za Newsweek:
– Sada smo skupili veliki broj znanstvenih dokaza da se turbulencije povećavaju zbog klimatskih promjena. Nepravilno vrtložno gibanje vjetra je zbog klimatskih promjena sada 15 posto jače nego 1970-ih, a očekujemo daljnje jačanje u nadolazećim desetljećima, možda udvostručenje ili utrostručenje količine teških turbulencija.
Posljednjih mjeseci dogodilo se nekoliko incidenata koji su uključivali ozbiljne turbulencije. Posljednja početkom ožujka kada je sedam ljudi hospitalizirano nakon što su teške turbulencije pogodile Lufthansin let iz Austina (SAD) za Frankfurt (Njemačka). Let sa 184 osobe, uključujući članove posade, bio je prisiljen prekinuti putovanje, ali je na kraju sigurno sletio. Nedavno su i stjuardese u SAD-u obnovile pozive da se zabrane tzv. bebe u krilu na letovima. Naime, na većini komercijalnih letova djeci od dvije godine ili mlađoj dopušteno je sjediti roditelju u krilu tijekom leta. Međutim, nedavni incidenti ekstremne turbulencije zabrinuli su Udrugu stjuardesa CWA da će doći do ozljeda ako se ovako nastavi. Sara Nelson, čelnica sindikata, rekla je za The Washington Post da je to problem već desetljećima, a ne samo sada.
Nije jasno kada bi se točno situacija mogla pogoršati, ali nije tajna da se klimatske promjene ubrzano pogoršavaju. Istraživači Sveučilišta u Readingu procjenjuju da bi klimatske promjene izazvane ljudskim djelovanjem mogle dovesti do tri puta većih turbulencija od 2050. do 2080. godine.