Otkako je Rusija pokrenula invaziju na Ukrajinu, mnogo toga se promijenilo. Iz naše perspektive besmisao razranja i borbe za teritorij suverene države raste iz dana u dan. Iz ruskog rakursa očigledno je da su teškoće svakim danom sve veće jer zapadne sankcije grizu tamo gdje najviše boli, na tehnološki sektor u kojem nema ključnih proizvođača. Rusiju su napustili Volkswagen, Toyota… i Renault, koji je bio vlasnik AvtoVAZ-a, proizvođača Lade. Osim problema s proizvodnjom i dijelovima, AvtoVAZ ima još jedan – nema radnika, piše Globe Echo. Mnogi su Rusi završili u uredima za mobilizaciju, zadužili su puške i uniforme, neki su pobjegli iz zemlje, a radnika je sve manje. Uprava zatvora u regiji Samara objavila je da je Avtovaz pozvao tamošnje zatvorenike na prinudni rad.
Najveći ruski proizvođač automobila Avtovaz želi osuđenicima popuniti praznine na proizvodnim linijama. Kao i mnoge druge tvrtke u Rusiji, AvtoVAZ se bori s nedostatkom radne snage. Stopa nezaposlenosti u travnju je pala na rekordno niskih 3,3 posto. Kao rezultat ukrajinskog rata, stotine tisuća muškaraca unovačeno je u vojsku, a mnogi drugi pobjegli su u inozemstvo. To je u koliziji s ambicioznim ciljevima ruskog proizvođača automobila: AvtoVAZ želi povećati svoju proizvodnju za 28 posto od rujna i za 40 posto od siječnja sljedeće godine. Tvrtka sa sjedištem u gradu Togliattiju u regiji Samara, nazvanom po talijanskom komunistu, odbila je komentirati postizanje ciljeva korištenjem prinudnih radnika.
Sve ovo podsjeća na neka prošla vremena, zar ne?