Koliko kilometara mogu prijeći električni automobili do pražnjenja baterije: I pobjednik je…

Raniji testovi zimi pokazali su da u hladnim uvjetima domet pada prosječno 15 do 20 posto od WLTP specifikacije, a ljeti automobili izdrže od 5 do 15 posto duže

Jedna od ključnih performansi električnih automobila je domet, udaljednost koju ćete s napunjenom baterijom prijeći prije nego što se ona isprazni. Norveški portal Auto.no proveo je veliki test na fiksnoj ruti s čak 32 električna automobila. Vozili su novinari internetskog magazina uz prosječnu temperaturu od dvadesetak stupnjeva i gotovo bez vjetra. Odnosno, bili su to savršeni uvjeti za rad električnih automobila. Loša vijest je da niti polovica kandidata nije dosegnula tvornička WLTP mjerenja, a dobra da odstupanja uglavnom nisu prevelika. WLTP je kratica za Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Riječ je o prosječnoj potrošnji automobila u laboratorijskim uvjetima koji simuliraju stvarne uvjete ili vožnju. Veća odstupanja ima tek pet automobila, a to su BYD Han (-13,2 posto), Nio EL7 (-12,7 posto), Toyota bZ4X s pogonom na prednje kotače (-13,7 posto), BYD Atto 3 (-13,3 posto) i Subaru Solterra (-13,3 posto).

S druge strane, bilo je i dosta automobila koji su premašivali specifikacije proizvođača. Automobil koji je najduže izdržao je Tesla Model S Long Range (4WD), s ukupnim dometom od 672 kilometra prije nego što se baterija isprazni. Model S je vozio dalje od svih modela koje je ikada testirao norveški časopis, te je također prešao 6 posto više od specifikacije proizvođača.

U normalnim testovima, automobili se često voze na istoj ruti, ali često pod različitim vremenskim uvjetima. Raniji testovi zimi pokazali su da u hladnim uvjetima domet pada prosječno 15 do 20 posto od WLTP specifikacije, a ljeti automobili izdrže od 5 do 15 posto duže.

Testirani modeli WLTP mjernje i praktično mjerenje (u zagradi)

1. Tesla Model S Long Range (4WD) 634 km (672,0) +6,0 posto

2. Polestar 2 (RWD) 615 km( 601,7) −2,2

3. Nio ET7 (4WD) 580 km (589,0) +1,6

4. Xpeng G9 (4WD) 520 km (587,8) +13,0

5. Nissan Ariya (2WD) 533 km (580,8) + 9,0

6. BMW i7 (4WD) 594 km (580,7 km) −2,2

7. Mercedes-Benz EQE 350 (4WD) 579 km (578,0) -0,2

8. Mercedes-Benz EQS SUV (4WD) 577 (577,0 km) 0,0

9. Hyundai Ioniq 6 (RWD) 614 km (566,9) −7,7

10. Xpeng P7 (4WD) 505 km (557,0 km) +10,3

11.Tesla Model X Plaid (4WD) 543 km (546,0 km) +0,6

12 Nio ET5 (4WD) 590 km (541,7) −8,2

13. Audi Q8 e-tron Sportback 55 (4WD) 536 km (529,0) −1,3

14. Voyah Free (4WD) 500 km (510,0 km) +2,0

15. Hongqi E-HS9 (4WD) 515 km (500,2 km) −2,9

16. Mercedes-Benz EQB 250 (FWD) 452 km ( 460,0 km) +1,8

17. BYD Han (4WD) 521 km (452,0 km) −13,2

18. Tesla Model Y Standard Range (RWD) 455 km (449,0 km) −1,3

19. Nio EL7 (4WD) 509 km (443,9 km) −12,8

20. Toyota bZ4x (4WD) 459 km (443,5 km) −3,4

21. MG 4 (RWD) 435 km (439,6 km) +1,1

22. Toyota bZ4x (FWD) 503 km (434,2 km) −13,7

23. Kia EV6 GT (4WD) 424 km (424,3 km) +0,1

24. BMW iX1 xDrive30 (4WD) 428 km (419,6 km) −2,0

25. JAC e-JS4 (FWD) 433 km (400,0 km) −7,6 procent

26. MG Marvel (RWD) 402 km (397,0 km) −1,2 procent

27. MG 5 (FWD) 380 km (396,0 km) +4,2

28. Volkswagen ID.Buzz (RWD) 408 km (396,0 km) −2,9

29. DS 3 E-Tense (FWD) 403 km (383,0 km) −5,0

30. BYD Atto 3 (FWD) 420 km (364,0 km) −13,3

31. Jeep Avenger (FWD) 395 km (363,0 km) −8,1

32. Subaru Solterra (AWD) 416 km (360,5 km) −13,3