Kod električnih vozila može biti značajan jaz između dometa prema procjeni proizvođača, dometa u stvarnom svijetu te dometa prema, na primjer, Agenciji za zaštitu okoliša SAD-a (EPA), koja provodi zasebna testiranjima. Nova studija sada dokazuje da su te razlike velike, analizirajući podatke s tisuća aktivnih Tesla.
Recurrent Auto, tvrtka za trgovinu i istraživanje automobila, prikupila je podatke od preko 12.000 Tesla vozila i 360.000 ciklusa punjenja zajedno s povratnim informacijama od nekoliko Tesla vozača. Tako je na temperaturama nižim od -1 Celzijusa, Teslin Model Y imao prosječni domet od otprilike samo 45 posto procjene EPA-e. Na višim temperaturama, između 21 – 32 C, raspon se poboljšao, zadržavši preko 60 posto EPA procjene. Ovi se podaci temelje na 3332 vozila. Podaci iz Modela S dali su slične rezultate. Na nižim temperaturama električna limuzina izgubila je preko 50 posto dometa, ali u toplijim klimama zadržala je oko 60 posto napunjenosti.
U zasebnom testu, suosnivač i izvršni direktor Recurrenta Scott Chase otkrio je da je maksimalni domet na njegovom modelu Y iz 2021. s EPA dometom od 524 km bio samo 405 km tijekom toplih mjeseci između lipnja i rujna, u Minneapolisu. U prosincu i siječnju maksimalni domet bio je samo 302 km, odnosno 315 km. Naravno, nije samo Tesla pogođena vremenskim uvjetima – i u testovima u Reviji HAK uvjerili smo se da i kod drugih proizvođača i njihovih električnih vozila temperature igraju važnu ulogu.
U izjavi, Chase je rekao:
– Vlasnici električnih vozila znaju da njihov domet pada na vrućini i hladnoći, ali to ne vide na kontrolnoj ploči svog automobila. Realnost je da se zakoni fizike primjenjuju i na Teslu, koja se ne razlikuje puno od drugih proizvođača automobila.
Podsjećamo, nekoliko čimbenika diktira domet, a ne samo temperatura. To su sljedeći paramatri: brzina vjetra, promjene nadmorske visine, teren, stanje guma, starost i degradacija baterije… . piše Motor1.com.