Što smo sve radili ove sezone: HAK-ov stručnjak naveo je najčešće kvarove na vozilima…

Najčešće su naše intervencije osnovno problemi s praznim ili neispravnim akumulatorom, a nastale neispravnosti na vozilu najčešće su u korelaciji s visokim temperaturama

Zanimalo nas je kako je prošla ova tursitička sezone, odnosno koji su bili najčešći kvarovi vozila i je li bilo nekih novih tipova nepravilnosti na vozilima. Pitali samo HAK-ovog tehničkog savjetnika Marina Moravu, koji ima odličan uvid u situaciju… Dakle, ova turistička sezona nije dodnijele neke nove neispravnosti, a tome su pogodovale nešto niže temperature u lipnju i srpnju te u prvoj polovici kolovoza. Najčešće su naše intervencije otklanjanje problema s praznim ili neispravnim akumulatorom. Nastale neispravnosti na vozilu najčešće su u korelaciji s visokim temperaturama, koje potiču slabljenje kapaciteta akumulatora, a tu su i ostale neispravnosti na vozilu zbog pregrijavanja određenih dijelova.

Tradicionalno, Hrvatski autoklub godinama pruža pomoć na cesti dijagnozom i(li) popravkom neispravnosti vozila i ulaže u modernizaciju alata i opreme kako bisamo išli u korak s novim tehnologijama te održali sigurnu i brzu pomoć na cesti. Kao i prošlih seozna, ove godine pružali smo pomoć i na našim otocima. Velika prednost Hrvatskog autokluba je popravak na licu mjesta, koji vozačima omogućuje nastavak putovanja do ciljane destinacije ili autoservisa. Koji su najčešći poravci/intervencije naših mehaničara?

  • Prazan akumulator, zaglavljen elektropokretač, alternator – dijagnoza punjenja
  • Probušena guma, pumpanje gume, postavljanje rezervnog kotača, krpanje gume
  • Pregorjele žarulje kratkog svjetla, neispravan osigurač, zamjena i analiza problema
  • Zaključani ključevi u vozilu, pomoć oko otključavanja upravljača ili bravice vrata, dijagnoza ispravnosti ključa vozila
  • Pražnjenje pogrešno utočenog goriva iz spremnika
  • Doprema goriva kad vozilo ostane bez goriva i odzračivanje sustava, doprema motornog ulja, doprema rashladne tekućine
  • Procjenjivanje s dijagnostičkim uređajem nastalog problema na elektronici i mogućnost nastavka putovanja
  • Otpuštanje električne parkirne kočnice ili automatskog mjenjača koji se zaglavio
  • Učvršćivanje ispušnog sustava za karoseriju vozila
  • Učvršćivanje raznih dijelova koji se tijekom vožnje krenu odvajati od karoserije ili el. podizači ne zatvaraju prozor
  • Vraćanje odvojenih cijevi koje nisu oštećene u njihovo ležište – rashladni sistem, zrak…
  • Pomoć oko odvajanja električnih vozila od punionice u situaciji kad ne mogu odvojiti kabel za punjenje od vozila
  • AdBlue spremnik i problemi s najavom nemogućnosti pokretanja vozila
  • Problemi oko otvaranja poklopca motora ili prtljažnika, vratašca spremnika za gorivo se ne otvaraju, vrata vozila se ne zatvaraju, centralno ne zaključava vozilo, alarm se ne isključuje ili stop svjetla ili neki drugi uređaj ne prestaje s radom s isključivanjem vozila

Ovo su samo najčešći tipovi problema s kojima naši tehničari uspješno pomažu našim vozačima u sklopu turističke sezone kako bi sretno stigli na svoja odredišta. Na kraju, spomenimo da su HAK-ovi mehaničari i sustav Pomoći na cesti u europskom vrhu po prosjeku otklanjanja kvarova na vozilima, odnosno popravcima koji omogućuju nastavak putovanja.