Sintetička goriva označena su kao zelena alternativa običnom benzinu i dizelu, koja će omogućiti vozilima s motorima s unutarnjim sagorijevanjem da ostanu na cestama i iza 2035. godine. Kako bi bila čišća, sintetička goriva se s proizvode hvatajući u zraku ugljični dioksid – CO2. Potom se u procesu izgaranja CO2 vraća u atmosferu pa su ukupne emisije – nula! Prema trenutnim pravilima EU-a, samo e-goriva koja su 100 posto neutralna mogu se koristiti. Međutim, naftna industrija želi ublažiti to pravilo, a Transport & Environment, europska ekološka udruga i lobistička organizacija, tvrdi da će, ako industrija postigne svoje ciljeve, e-goriva emitirati pet puta više CO2 nego električna vozila.
Naftna industrija se zalaže za pravila koja bi legalizirala e-goriva koja su 70 posto čišća od benzina i dizela. Ako taj zakon bude usvojen, vozila na e-goriva mogla bi 2035. godine ispuštati 61 gram ekvivalenta CO2 po kilometru. Za usporedbu, električno vozilo na, koje bi koristilo struju iz europske mreže 2035. godine prosječno bi emitiralo samo 13 grama CO2 po kilometru. No promatranje isključivo CO2 ne ne otkriva sve…
Osim ugljičnog dioksida, vozila koja koriste sintetička goriva također emitiraju onečišćenje zraka u obliku dušikovih oksida (NOx). Također emitiraju više ugljičnog monoksida i amonijaka. Transport & Environment poziva EU da zadrži stroga pravila. Nadalje, kaže se da se sintetičko gorivo ne bi trebalo smatrati gorivom bez emisija jer ispušta druge zagađivače osim CO2.