Punjenje u najnepovoljnijim okolnostima: Koliki je kapacitet baterije VW-a ID.3 nakon 100.000 km?!

Nastavlja se s testom sve dok ID.3 ne bude imao prijeđenih 160.000 km

U prvom maraton testu Volkswagena ID.3, Njemački autoklub ADAC otkrio je da baterija funkcionira i više nego dobro. Nakon 100.000 km testiranja ID.3 je još uvijek imao 93 posto kapaciteta baterije, ali treba spomenuti da je punjenje baterije namjerno izlazilo iz okvira preporuka proizvođača, odnosno više se radilo o najnepovoljnijem modelu punjenja.

Korišteni su samo brzi punjači, što po satatistikama nije najčešći način punjenja. Također, tesni vozači često su punili vozilo do 100 posto i ostavljali ga na punionici (ponekad danima) za sljedećeg vozača, što proizvođač automobila također ne preporučuje. ADAC kaže da ne sumnja u izdržljivost VW-ovih električnih automobila. Također, je pohvalio marku zbog reklamiranja neto kapaciteta svojih baterija, a ne bruto kapaciteta.

Baterija ID.3 ima puni kapacitet od 82 kWh, ali korištenje cijele baterije značajno utječe na dugovječnost baterije. Proizvođači automobila protiv toga se bore tako što u svoje baterije ugrađuju međuspremnike koji sprečavaju vozače da iskoriste određenu količinu njihovog kapaciteta. Ne objavljuju sve marke ovu razliku, što može dovesti do razočaranja kupaca. Volkswagen jasno ističe da ID.3 ima neto kapacitet od 77 kWh, a ne 82 kWh.

ADAC preporučuje kupcima da prate i omogućuju bežična ažuriranja softvera jer su poboljšanja VW-a povećala snagu punjenja, učinila pogonski sklop učinkovitijim i produžila domet ID.3 u hladnijim godišnjim dobima. To se sve dogodilo tijekom testa. Nastavlja se s testom sve dok ID.3 ne bude imao prijeđenih 160.000 km.