Svi Dacijini modeli dobili su novu, moderniziranu oznaku marke, ali u suštini se nije promijenilo gotovo ništa. Zašto bi se i mijenjalo kad imate modele koji se odlično prodaju, a Sandero nerijetko iskače i na vrh prodaje u Europi. Istoj onoj Europi koja bi na spomen Dacije podignula nos prije dvadesetak godina. Vremena se mijenjaju, a Dacia mudro uskače u najvažnije tržišne niše pa je Logan u karavanskom izdanju zamijenila novim modelom, koji nosi atraktivniju karoseriju. Ime mu je Jooger, a najbolje ga je opisati kao kombinaciju karavana i SUV-a, odnosno kao crossover, koji ima samo prednji pogon, ali i razmak od tla od 20 centimetara. To mu, pak, omogućuje veselo skakutanje po gradskim rubnicima i rupama, bez straha od oštećenja.
U ovom, najluksuznijem izdanju, te s verzijom sa sedam sjedala, Jogger je čak i svojevrsno Lifestyle vozilo, koje pritom nije skupo. U unutrašnjosti se, kao i na opremljenijim Sanderima (s modelom Stepway Jogger dijeli i prednji kraj), pojavila tkanina s mekšim materijalom na središnjoj konzoli, što je za Dacijinu strategiju malen, ali značajan iskorak prema rafiniranosti. Jednostavnosti Joggera neće se ispriječiti deseci funkcijskih tipki ili gomila funkcija na ekranu multimedije. Toga nema. Sve je maksimalno pojednostavljeno i sve je dostupno za djelić sekunde (funkcije radija, navigacije…).
Grafika je, također, bazičnog dizajna. Jogger, prije svega, ima funkciju ponuditi prostor, a u interijeru ovog automobila ima ga napretek. Odnosi se to na drugi red sjedala, a čak i na treći. Prtljažnik jest manji nego kod verzije s pet sjedala (708 litara), ali ako vam ne treba sedam sjedala, možete ih sklopiti i dobiti raskošnih 607 litara iskoristivog volumena.
Na cesti se Jogger doima poput premium vozila u odnosu na, recimo, prijašnju generaciju Logana u karavanskom izdanju. Elaborirajmo – prije svega, redukcija buke je izvrsna za jedan automobil koji bi trebao biti jeftiniji od konkurencije. Također, dominantan je osjećaj sigurnost i predvidivosti. Kod prethodnika se karoserija činila prelaganom i u zavojima je bilo više pokreta nego što biste to željeli. Kod Joggera je stabilnost neupitna, a u zavojima ćete osjetiti tek više naginjanja uz jasno držanje linije vožnje. Upravljač je precizan, ne osobito ‘komunikativan’, što se i može očekivati, a ručni mjenjač ima duži hod ručice, ali i dovoljno točnosti. Ručica ne zapinje. Pohvale zaslužuje i trocilindrični motor, koji može osigurati do 6,5 litara potrošnje goriva, a pritom ga prate solidne performanse i elastičnost. Duža šesta brzina je namijenjena za putovanja na autocestama pri višim brzinama.
Pogled na Dacijinu jednu zvjezdicu na Euro NCAP testu vjerojatno će vas ispuniti upitnicima. Ideja je jasna, osigurati dobru cijenu (početni model košta 17.734 eura), žrtvujući elektronske sustave aktivne sigurnosti. Upozorenja na napuštanje prometnog traka nema, kao ni sustava koji Jogger zadržava u prometnom traku, na primjer. S druge strane, rezultati u crash testu su dobri i dokaz su da Jogger putnicima osigurava adekvatnu zaštitu. Cijena Extreme verzije je poštena, uzevši u obzir veličinu vozila i opremu. Tu je Dacia ispred svih…
Tehničke karakteristike
MOTOR turbobenzinski, 3 cilindra/12 ventila, obujam 999 ccm, snaga 81 kW/110 KS pri 5000 o/min, okretni moment 200 Nm pro 2900 o/min
DIMENZIJE dxšxv 454,7×178,4×163,1 cm, međuosovinski razmak 289,8 cm, prtljažnik 160-607 l, spremnik goriva 50 l, masa 1251 kg
OVJES sprijeda McPherson, straga torzijska osovina
PERFORMANSE najveća brzina 174 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 10,5 s
POTROŠNJA 5,6 l/100 km (WLTP)
EMISIJA CO2 128 g/km
Euro NCAP +
+ Udobnost, prostranost, motor
– Naginjanje u zavojima
Serijska oprema: ABS, ESC, 6 zračnih jastuka, automatski klima-uređaj, radio/MP3, USB, Bluetooth, putno računalo, start/stop, LED prednja svjetla, kamera za vožnju unatrag, otvaranje vozila bez ključa, dodatno prianjanje Extended Grip, sustav za upozorenje prije frontalnog sudara, aluminijski naplatci
Dodatna oprema: metalik boja (560 eura), navigacija (420 eura), automatska parkirna kočnica, središnja konzola s naslonom za ruke, sustav za nadzor mrtvog kuta, prednji i stražnji parkirni senzori, sklopivi stolići na poleđini prednjih sjedala (390 eura), grijanje prednjih sjedala (150 eura)
Cijena 23.820 eura