Prema istraživanju koje je proveo CarGurus Manual Handbrake Report od 2018. godine – 37 posto svih modela i dalje je imalo konvencionalnu polugu ručne kočnice, ali do 2023. taj je postotak pao na samo 9 posto. Tako čak 91 posto svih modela ima elektronske parkirne kočnice.
Marke koje trenutno nude najveći postotak modela s ručnom kočnicom su Suzuki (71% – pet od sedam modela), Abarth (66% – dva od tri modela), Dacia (50% – dva od četiri modela), Fiat (45% – pet od 11 modela) i Ssangyong (40% – dva od pet modela). Nekad univerzalna ručna kočnica sada je uglavnom rezervirana za manje i jeftinije benzinske automobile. Međutim, realnost je takva da postoje dobre šanse da će takva ručna kočnica izumrijeti iz uobičajenih automobila do kraja ovog desetljeća.
Elektronička ručna kočnica nudi vozaču veću udobnost s automatskim upravljanjem i Hill Hold značajkama koje olakšavaju pokretanje na nagibu dok je konvencionalna ručna kočnica jeftinija za zamijenu. Popravak elektroničke ručne kočnice može biti čak tri puta skuplji od ručne kočnice. Obična ručna kočnica košta oko 230 eura, u usporedbi sa 680 eura, koliko treba izdvojiti za elektroničku ručnu kočnicu.