Nema više entuzijazma: Potražnja je usporena, a električna vozila u Europi i Sjedinjenim Državama po prvi su na sniženjima!

Kupci sve više kalkuliraju i nadaju se novim naprednijim tehnologijama električnih automobila, pogotovo baterija...

Prodajni i financijski podaci koje je prikupila banka HSBC pokazuju da je po prvi put došlo do vala velikih smanjenja cijena električnih vozila, a popularni modeli na koje se prije čekalo mjesecima sada su na sniženjima. U Velikoj Britaniji je prosječna prodajna cijena u listopadu bila 11% ispod preporučene maloprodajne cijene. U SAD-u je sniženje cijena električnih vozila u prosjeku 10%. Prije godinu dana Njemačka nije nudila gotovo nikakve popuste, ali sada su njemačke automobilske tvrtke snizile cijene za oko 7%. Rast cijena, negativni tekstovi o punjenju i sigurnosti i oprez kod kupaca pridonijeli su usporavanju rasta prodaje. Također, kupci sve više kalkuliraju i nadaju se novim naprednijim tehnologijama električnih automobila, pogotovo baterija… Ovo je prvi put da je globalna potražnja za električnim vozilima pala otkako je prodaja električnih vozila vrtoglavo porasla prije tri godine. Automobilske tvrtke morale su ponuditi popuste kako bi ispunile svoje emisijske ciljeve nauštrb profitnih marži. Prema podacima AutoTradera, uz dvije trećine novih električnih vozila u Velikoj Britaniji nude se niže kamatne stope na kredite. U SAD-u su se popusti na električna vozila utrostručili u posljednjih 12 mjeseci. U posljednjih nekoliko mjeseci stopa sniženja cijena u Njemačkoj se stabilizirala na 7%, ali neki su proizvođači automobila snizili cijene svojih najprodavanijih modela za 20%. Također, i u Hrvatskoj su već zabilježene ozbiljna sniženja električnih vozila, a jedna od akcije je Volkswagenova.

U isto vrijeme, Hondin plan za razvoj jeftinih električnih vozila s GM-om je propao. Tesla također snižava cijene u Europi, Sjedinjenim Državama i Kini dok je Volkswagen odgodio planove za izgradnju četvrte tvornice baterija, navodeći kao razlog slabu potražnju za električnim vozilima u Europi. Mercedes-Benz je, s druge strane, okrivio kineski brutalni rat cijenama za pad profita. Zbog slabe potražnje za električnim vozilima u Europi i Sjedinjenim Državama, zajedno s lošim financijskim rezultatima u trećem tromjesečju, proizvođači automobila poput GM-a i Forda usporili su tempo transformacije, odlučili proširiti proizvodnju i prodaju benzinskih vozila i odgođene povezane investicije u području elektrifikacije.

Međutim, proizvođači automobila također ulažu milijarde dolara u električna vozila, potaknuti pooštravanjem propisa o emisijama i ogromnom neiskorištenom potražnjom potrošača. Godinama je rast industrije električnih vozila bio ograničen ponudom, a kako su proizvođači povećavali proizvodnju, pojavili su se i neki od problema s prekomjernom ponudom.