Britanci su zabranili oglase za Toyotine pick-upove: Za sve je kriva terenska vožnja!

Reklame, po navodima regulatora, potiču vozače da se ponašaju na način koji bi mogao naškoditi okolišu

U oglasima možete biti maštoviti, ali ne smijete pretjerivati. Barem je tako na nekim tržištima, koji imaju snažne regulatore. Britansko regulatorno tijelo (ASA) zabranilo je dvije reklame, koje prikazuju desetke Toyotinih pick-upova kako jure kroz divljinu jer potiču vozače da se ponašaju na način koji bi mogao naškoditi okolišu. U video reklami za Toyotu Hilux koja je promovirana na Facebooku, deseci Hiluxa prikazani su kako voze kroz rijeke, šumu i pollja. Sve prati glas koji ove scene najavljuje kao jedan od pravih spektakala prirode.

Verzija plakata koja se koristi na autobusnim stanicama u Velikoj Britaniji prikazuje pick-upove uz slogan – Rođen za lutanje. Žalbu je podnijela Adfree Cities, mreža udruga koje pokušavaju izbaciti oglašavanje iz javnih prostora. Adfree Cities tvrdi da reklame odobravaju ekološki štetno ponašanje i pozivaju na prestanak oglašavanja proizvoda i usluga s visokim udjelom ugljičnih plinova.

Većina ASA-inih presuda, odnosno zabrana oglašavanja, bila je usredotočena na oglase koje je smatrala obmanjujućima. ASA je ukinula oglase Lufthanse, HSBC-a i Unilevera, između ostalih, zbog neiskrenosti po pitanju zaštite okoliša.

Oglasi Toyote su, međutim, zabranjeni jer nisu bili kreirani po kodeksu oglašavanja Velike Britanije, odnosno da se pripremaju s osjećajem odgovornosti prema potrošačima i društvu.