Zagađenja kruzera viša su od razina prije pandemije te se zato europski lučki gradovi guše u onečišćenju zraka, pokazuje nova studija udruge Transport & Environment. Unatoč uvođenju ograničenja emisija sumpora, prošle je godine 218 brodova za krstarenjea koji dolaze u europske luke ispustilo istu količinu sumpornih oksida (SOx) kao i milijarda automobila. U usporedbi s 2019., broj brodova za kružna putovanja, vrijeme koje su proveli u lukama i gorivo koje su potrošili porasli su za oko četvrtinu (23%-24%). To je rezultiralo povećanjem od 9% u emisijama SOx, 18% u emisijama dušikovih oksida NOx i 25% u emisijama sitnih čestica PM2,5 – tri toksična onečišćivača zraka.
Barcelona je prošle godine bila najzagađenija luka u Europi, a slijede je Civitavecchia, obalna luka sjeverozapadno od Rima i atenska luka Pirej. U Barceloni su brodovi za krstarenje emitirali gotovo tri puta više SOx nego svi automobili u gradu. Ograničenja SOx za automobile u Europi su 100 puta stroža od onih za brodove. Venecija je, s druge strane, znatno napredovala. Najzagađenija luka za kruzere u 2019. pala je na 41. mjesto prošle godine nakon zabrane uplovljavanja velikih brodova za krstarenje u luku, koja je uvedena 2021., što je dovelo do pada emisija SOx od 80%. To međutim nije spriječilo Italiju da nadmaši Španjolsku po razini zagađenja u Europi. Premda Mediteran ima najveći promet velikih kruzera i zagađenje s kruzera, Norveška je četvrta na ljestvici te čak ima najveći promet kruzera od svih zemalja, premda s manjim brodovima.
Operater brodova za krstarenje koji najviše zagađuje bio je MSC Cruises – čiji su brodovi za krstarenje emitirali SOx kao i sva putnička vozila u Europi. Računajući sve podružnice, Carnival grupa je zagađivala najviše. Mnogi operateri poput MSC-a ulažu u plin (LNG) kao čišću alternativu. Do sada ove godine, više od 40% naručenih brodova za krstarenje bilo je na LNG. No ni ta opcija nije najbolja jer s njom rastu emisije metana…