Jedna Tesla i gotovo dva milijuna prijeđenih kilometara! Što se sve kvarilo i je li vlasnik zadovoljan?!

Slaba točka ovog Modela S nisu baterije, već elektromotori

S benzincima i dizelašima uglavnom znamo kakvi nas problemi mogu očekivati na 100.000, 150.000 ili 200.000 km. Naravno, može vam se dogoditi da vaš model ne prati statističku vremensku crtu kvarova ili servisnih troškova, ali to je već neka druga priča, koja nerijetko uključuje brojne traume i prepiske sa servisima. Velika kilometraža s električnim automobilima zasad je gotovo neistraženo područje pa na ovom jednom primjeru nećemo izvoditi formalne zaključke, ali je zanimljiv i informativan. Nijemac Hansjörg Von Gemmingen-Hornberg (60) vozi električnu Teslu Model S iz uvjerenja. Stanovnik Karlsruhea često je za volanom. Njegov Tesla Model S, proizveden 2013. godine, prešao je više od 1,9 milijuna kilometara. Automobil je kupio rabljeni s prijeđenih, kaže, nekoliko desetaka tisuća kilometara.

Nijemac je dnevno u prosjeku vozio oko 600 kilometara. Često je na autocesti, a rijetko vozi brže od 120 km/h. Život na cesti mu je hobi, jer kao bivši veliki farmer ima ušteđevinu i ne mora brinuti o inflacijskim kretanjima, cijenama režija i akcijama u trgovačim centrima.

Što je nakon gotovo dva milijuna kilometara morao mijenjati na svom vozilu? Prva baterija modela S izdržala je 402.000 kilometara, druga 670.000 kilometara, a treća 505.000 kilometara. U Tesli je sada četvrta baterija iza koje je 150.000 kilometara. Reducirano je samo osam posto originalnog dometa baterije pa će vjerojatno trajati još neko vrijeme.

Slaba točka ovog Modela S nisu baterije, već elektromotori. Prema Hemmingenu, oni će u prosjeku posustati svakih 20.000 kilometara. Kod Von Gemmingen-Hornberga prijeđu – vjerojatno zbog njegovog mirnog stila vožnje – u prosjeku oko 50.000 kilometara, ali on je već na svom trinaestom elektromotoru. Jedan je motor značajno iskočio iz statističkog prosjeka – izdržao je 78.000 kilometara. Premda je Tesla u jamstvenom roku besplatno zamijenila sve neispravne motore, vozač se žali da mu američki proizvođač još nije otkrio kakve su konkretne probleme ti motori imali.

Na svakih prijeđenih 50.000 kilometara trebalo je zamijeniti gume. Sama avantura nije preskupa jer je Nijemac dio Tesline akcije te ima besplatno punjenje strujom na Superchargerima. Von Gemmingen je zadovoljan iskustvom s Modelom S i sljedeći cilj je oboriti rekord svih rekorda, onaj za automobil s najviše prijeđenih kilometara. Zasad ga drži Amerikanac Irv Gordon s Volvom P1800 s kojim je prešao ukupno 5,2 milijuna kilometara.