Hoće li novi sustav pojeftiniti automobile? Bosch na jednom čipu objedinjuje funkcije infotainmenta i aktivne sigurnosti!

Troškovi za proizvođače će biti niži, ali to ne znači da će nama kupcima pokloniti velike popuste

Dok danas brojne elektroničke upravljačke jedinice kontroliraju različite funkcije u automobilu, u budućnosti će samo nekoliko središnjih računala vozila objediniti više funkcija sustava. Tesla je već krenula u tom smjeru, a sada Bosch donosi sljedeću iteraciju, odnosno radikalan pogled ručunalnu integraciju funkcija u vozilima. Da bi se to postiglo, potrebna su nova računala sa snažnim procesorom (SoC). Bosch će na sajmu CES 2024 u Las Vegasu bit će prvi svjetski dobavljač automobila koji će demonstrirati fuziju infotainmenta i funkcija za pomoć u vožnji u središnjem računalu sa softverom na jednom SoC-u.

– Želimo smanjiti složenost elektroničkih sustava u automobilima i učiniti ih što sigurnijima u isto vrijeme. Ovom demonstracijom naše nove računalne platforme za vozila na CES-u poduzimamo važan korak upravo u tom smjeru – kaže dr. Markus Heyn, član upravnog odbora tvrtke Robert Bosch GmbH i predsjednik Bosch Mobility.

U središtu novog Boschova računala za vozila, nazvanog Platforma za integraciju kokpita i sustava aktivne sigurnosti, jedan je SoC koji obrađuje različite funkcije iz dvije domene infotainmenta i sustava aktivne sigurnosti istovremeno. To uključuje, na primjer, automatizirano parkiranje i detekciju trake, upareno s pametnom, personaliziranom navigacijom i glasovnom pomoći. Prednosti za proizvođače vozila su jasne, potrebno je manje prostora i kabela, što znači manje troškove.

Gotovo svaki proizvođač vozila na svijetu trenutačno masovno ulaže u softverski definirana vozila. Bosch predviđa da će tržište automobilskog softvera dosegnuti obujam od oko 200 milijardi eura do 2030. godine. U području automobilskih računala za informacijsko-zabavne sustave i sustave pomoći u vožnji, kompanija očekuje tržišni obujam od 32 milijarde eura 2030. Boschev SOC je modularan i može raditi s čipovima različitih proizvođača.

Je li to put do jeftinijih automobila? Naravno, troškovi za proizvođače će biti niži, ali to ne znači da će nama kupcima pokloniti velike popuste.