Bez velike tradicije, Volkswagen je s prvim Amarokom odradio odličan posao. Taj pick-up se nametnuo u ozbiljnom društvu japanskih suparnika i Ford Rangera te je postao važan VW-ov prodajni adut. Nakon 12 godina eksploatacije (radna vozila ostaju dulje na tržištu) vrijeme je za zamjenu. VW i Ford potpisali su sporazum u strateškom partnerstvu pa je novi Amarok vrlo blizak Rangeru. Platforma je ista, ali se Volkswagen potrudio maksimalno udaljiti svoj pick-up od Fordova modela. Vizualno, naravno.
Amarok je dostupan kao Double Cab model, s drugim redom sjedala, a na testu smo imali model s opremom Aventura, koja je gotovo lifestyle proizvod, ako se radno vozilo uopće može stavljati u istu ravan s, na primjer, šminkerskim SUV-ovima. Unatoč dizajnerskim dodacima, ovo je ipak radni stroj. Pick-upovi su impozantna pojava na cestama zbog svojih dimenzija, povišene karoserije i moćne prednje maske. Naravno, ni Amarok nije pobjegao od onoga što se nudi u ovoj klasi. Od prethodnika je duži 10 cm, ima i 17 cm duži međuosovinski razmak, pa izgleda još impozantnije. Sve to rezultira i unutrašnjošću koja je dovoljno komforna za četiri osobe.
Amarok nove generacije, a pritom još i s najvišom razinom opreme, iznutra izgleda poput nekog luksuznijeg SUV-a, a to ćemo potkrijepiti s digitalnom instrumentom pločom, velikim ekranom infotainmenta, oku i na dodir ugodnim funkcijskim tipkama te upravljačem s mnogo opcija. Multimedija bi mogla biti dostupnija, pogotovo se to odnosi na namještanje klima-uređaja jer se sve podešava na ekranu. Krupnijim osobama nedostatak će biti nešto uža sjedala, ali ostalima će ona biti izvrsna jer odličnom ergonomijom omogućuju i duža putovanja.
Još jedanput, papagajski, SUV-ovi su radna vozila, ali njihov napredak u posljednjih petnaestak godina je ogroman. Govorimo, naravno, o voznim osobinama. Prije biste se s njima na autocesti osjećali kao da napredujete s malo bržim traktorom, ali danas je drugačije.
Amarok je tih i udoban na dužim putovanjima. Vozača će oduševiti da na otvorenoj cesti pick-up uspješno maskira svoju masu i visinu, odnosno vozi se gotovo poput nekog prosječnog SUV-a. Tomu treba dodati i servo upravljač, koji ne nudi previše povratnih informacija, ali je lagan te desetstupanjski automatski mjenjač koji je dovoljno brz i uglađen da osigurava dodatni komfor u vožnji.
Mali problem je grad gdje se (radni) stražnji ovjes s lisnatim oprugama teže nosi sa serijom neravninama pa se ti udarci sele i u kabinu. Amarok može funkcionirati u urbanim uvjetima, ima i gomilu sustava aktivne sigurnosti, koji vam pomažu da ga ne ogrebete, ali punim plućima ipak diše na otvorenoj cesti ili na terenu. Na makadamu je superioran jer, očekivano, ima niz opcija, od izbora pogona (stražnji ili 4×4), odnosno redukcije prijenosa ili blokade stražnjeg diferencijala za posebno teške izazove. Po službenim specifikacijama, Amarok ide i u 80 cm vode.
Uz novi pick-up, Volkswagen je pripremio 2,0 TDI i 3,0 TDI V6, koji smo imali priliku voziti. Očekivano, performanse su moćne, ubrzanja su silovita za jedno vozilo s popriličnom masom, pri kretanju buka ulazi u kabinu, a kad se Amarok pokrene, ona je reducirana. Po pitanju potrošnje očekujte od 10,7 do 10,9 litara. Bolje od toga ne može, a opet ćemo se vratiti na masu i visok stas, koji negativno utječu na žeđ ovoga vozila.
Amarok može povući prikolicu tešku do 3,5 tona, ovisno o konfiguraciji može ponijeti do 1,2 tone tereta (jedna euro paleta stane u tovarni prostor) i sve su to solidne brojke za razne vrste obrtnika ili korisnike koji traže pick-up za prijevoz robe. Radna verzija s dvolitrenim motorom starta od 52.240 eura, a ovaj šminkerski model ipak traži izdašnije financiranje.
Tehničke karakteristike
MOTOR turbodizelski, 6 cilindra/24 ventila, obujam 2993 ccm, snaga 177 kW/240 KS pri 3250 o/min, okretni moment 600 Nm pro 1750 o/min
DIMENZIJE dxšxv 536,2×191,7×188,4 cm, međuosovinski razmak 327 cm, dužina tovarnog prostora 165,1 cm, širina 158,4 cm, spremnik goriva 80 l, masa 2375 kg
OVJES sprijeda McPherson, straga osovina, lisnate opruge
PERFORMANSE najveća brzina 191 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 8,8 s
POTROŠNJA 10,2 l/100 km (WLTP)
EMISIJA CO2 266 g/km
Euro NCAP *****
+ Terenske sposobnosti, vozne osobine, performanse
– Neudobnost na seriji neravnina
Serijska oprema: ABS, ESC, 6 zračnih jastuka, automatski klima-uređaj, radio/MP3, USB, Bluetooth, putno računalo, navigacija, prednji i stražnji parkirni senzori, kamera za parkiranje 360 stupnjeva, LED svjetla, adaptivni tempomat, blokada stražnjeg diferencijala, redukcija prijenosa, pokretanje vozila bez ključa, sustav automatskog kočenja, prepoznavanje prometnih znakova, upozorenje pri mijenjanju voznog traka i zadržavanje vozila u prometnom traku, upozorenje na vozilo u mrtvom kutu, aluminijski naplatci, metalik boja
Dodatna oprema: metalik boja (739 eura)
Cijena 66.924 eura