Dijelove SAD-a pogodio je val ekstremne hladnoće – 15. i 16. siječnja nalet arktičke zime zahvatio je područje Chicaga. Temperatura je pala na gotovo -34 stupnja. Zbog hladnoće jako je usporeno vrijeme punjenja električnih automobila. Jedan vozač Tesle koji je pet sati čekao u redu na punionici u Chicagu rekao je za CBS News da je punjenje koje bi trebalo trajati 45 minuta trajalo dva sata. Nekim se automobilima baterija praznila dok su čekali u redu za punjenje. Trebalo je, naime, zagrijati kabinu. Na kraju su dio vozila uklonili kamioni vučne službe jer su se potpuno ispraznila.
– Ako čekate u tom redu i imate domet od 80 kilometara, nećete uspjeti – rekao je jedan vozač Tesle Model 3 za New York Times. Neke punionice uopće nisu radile na hladnoći, što je dodatno opterećivalo one dostupne. Poteškoće s kojima se susreću vlasnici Tesle nisu ekskluzivno vezane za ovu marku automobila. I drugi električni automobili loše reagiraju na niskim temperaturama, a pogotovo na ovakvim ekstremima. Netko je u šali napisao:
– Ovo je najveće okupljanje Teslinih entuzijasta na jednom mjestu.
No ne vjerujemo da je vozačima Tesle bilo do šale.
Glavni krivac za brzo pražnjenje baterija je utjecaj hladnoće na unutarnju kemiju baterije. Električne baterije se oslanjaju na kemijske reakcije za stvaranje električne energije. Kako temperatura pada, te se reakcije usporavaju, što otežava bateriji pohranjivanje i isporuku pune snage. Niske temperature također usporavaju proces punjenja jer baterija ne može brzo prihvatiti veliku količinu energije. Kako temperatura pada, unutarnji otpor baterije se povećava, što znači da postoji više otpora protoku električne energije unutar baterije. Dugotrajna izloženost hladnom vremenu uzrokuje ubrzanu degradaciju baterije i visoku stopu pražnjenja. Ne pomaže ni to što na ekstremnim hladnoćama morate trošiti više energije za zagrijavanje kabine vozila.