U nabavi su električni automobili uglavnom skuplji od benzinaca i dizelaša. Premda, s popustima i subvencijama ta se cijena može izjednačiti ili čak pretegnuti u korist električnih automobila. No ovdje su tema ukupni troškovi vlasništva električnih automobila. Je li jeftinije voziti na struju ili s motorima s unutarnjim sagorijevanjem (benzinci, dizelaši, hibridi i plug-in hibridi)?
Mobility Guide 2023 pokrenule su tvrtke Leaseplan i ALD Automotive te su u svom istraživanju došle do zanimljivih rezultata. Dakle, u Njemačkoj kilometar s električnim automobilom košta 43 centa, dok s motorom s unutarnjim sagorijevanjem u prosjeku košta 44 centa. U obzir se uzimaju nabavna cijena, troškovi energije i porezi. Troškovi održavanja i popravaka također su obično niži. U Italiji, Španjolskoj i Švedskoj s električnim automobilom također se može uštedjeti oko 1 cent po kilometru. Najveću prednost električni automobili imaju u Belgiji i Austriji s po 5 centi po kilometru. U Nizozemskoj i Velikoj Britaniji motori s unutarnjim sagorijevanjem i električni automobili su izjednačeni. Osnova je četverogodišnje vlasništvo i 120.000 kilometara ukupne kilometraže. Troškovna prednost u Njemačkoj bi dakle bila 1200 eura. U Austriji i Belgiji to bi bilo čak 60.000 eura.
Rezultati studije nisu svugdje u Europi tako pozitivni za električne automobile. Sada se pojavljuje i Hrvatska gdje je omjer 46 centi prema 41 centu. Isto tako, u Bugarskoj (78 centi prema 55 centi), Rumunjskoj (43 centi prema 28 centi), Češkoj (34 centi prema 30 centi) i Mađarskoj (37 centi u odnosu na 31 cent) i dalje je jeftinije voziti motor s unutarnjim sagorijevanjem.
U svijetu je slično, šaroliko je. Na primjer, električni automobil u Indiji (20 centi u odnosu na 22 centa) i Japanu (18 centi u odnosu na 21 cent) ima veću isplativost. U Brazilu (48 centi prema 24 centa) i SAD-u (31 cent prema 22 centa) jeftinije je voziti automobile s motorima s unutarnjim sagorijevanjem. U Kanadi je izjednačano, 27 centi po kilometru.