Starija od proizvođača automobila: Toyota seli predratnu prešu od 700 tona iz Brazila u Japan!

Preša je je imala zapaženo mjesto u Toyotinoj ekspanziji na druga tržišta...

Kada je nešto dobro i vrijedno, onda nije bitno koliko je staro. Toyota je nakon 60 godina proizvodnje odlučila zatvoriti tvornicu u Sao Paolu u Brazilu. U toj tvornici radila je Komatsuova preša od 700 tona, koja je nastala prije nego što je japanska marka počela proizvoditi automobile. Na Toyotu mislimo, naravno. Sada Toyota vraća prešu u Japan, gdje će nastaviti proizvoditi rezervne dijelove i koristiti se za obuku radnika. Prema Toyota Timesu, Komatsu preša je u upotrebi već 89 godina. Stroj je 1934. godine kupio Toyoda Automatic Loom Works Automobile Department i instaliran je u tvornici u japanskoj prefekturi Aichi. Toyota je osnovana 1937. godine, tako da je stroj stariji od matične tvrtke.

Preša Komatsu radila je u tvornici proizvođača automobila u Koromu, koja je kasnije preimenovana u tvornicu Honsha. Preseljen je u Brazil 1962. kada je tvornica Toyota do Brasil u São Bernardu počela s radom. Tamo je preša pomogla Toyoti da pusti korijenje u Južnoj Americi s modelom Bandeirante, što je bilo portugalsko ime Toyotinog brazilskog Land Cruisera, koji se u toj zemlji proizvodio od 1962. do 2001. godine. Nakon što je proizvodnja Bandeirantea završila u Brazilu, Komatsu preša nastavila je izrađivati dijelove za modele Corolla i Hilux. Toyota je zatvorila tvornicu u kojoj je radila preša, navodeći potrebu za konsolidacijom proizvodnje u Brazilu u tri druge tvornice u zemlji. Radnici dobili mogućnost preseljenja ili odlaska u mirovinu, ali Komatsu preša nastavit će raditi u svom izvornom domu u tvornici Honsha. Toyota je odlučila sačuvati ovaj povijesno vrijedan stroj za prešu, koji će biti ponovno instaliran na istoj lokaciji unutar tvornice Honsha gdje je stajao prije 60 godina, nastavljajući svoju ulogu u proizvodnji rezervnih dijelova. Osim toga, predviđeno je da se koristi za obuku radnika.

Preša od 700 tona odigrala je ključnu ulogu u Toyotinoj povijesti, zbog čega je tvrtka prevozi preko Tihog oceana od Brazila do Japana. Tvornica u Brazilu bila je prva inozemna proizvodna lokacija koju je tvrtka otvorila, a Bandeirante je prvo proizvodno vozilo marke koje je napravljeno izvan Japana.