Električne automobile budućnosti mogle bi pokretati litij-metalne baterije koje su sposobne isporučiti domet od 800 do 1100 kilometara s jednim punjenjem, gotovo dvostruko više od današnjih konvencionalnih litij-ionskih baterija. Konvencionalna litij-ionska baterija sastoji se od dvije elektrode. Grafitna anoda i katoda litijevog metalnog oksida, odvojeni su tekućim ili čvrstim elektrolitom koji šalje litijeve ione naprijed-natrag. U litij-metalnoj bateriji grafitna anoda zamjenjuje se galvaniziranim litij-metalom, što omogućuje pohranu dvostruko više energije od litij-ionske baterije u istom prostoru. To bi moglo značiti udvostručenje dometa. Ali tehnologija litijevih metala ima jedan veliki nedostatak. Kontinuirano punjenje i pražnjenje baterija uzrokuje njihovo brzo propadanje, što ih čini beskorisnima u električnim automobilima.
Znanstvenci sa Sveučilišta Stanford testirali su razne nove materijale i tehnologije u nastojanju da poboljšaju životni vijek baterijske tehnologije i otkrili jeftino rješenje s jednostavnim pražnjenjem baterije i puštanjem da se odmori. To su opisali istraživači u studiji objavljenoj u časopisu Nature. Izgubljeni kapacitet može oporaviti a životni vijek ciklusa povećati.
Ta se poboljšanja mogu postići reprogramiranjem softvera za upravljanje baterijama, bez dodatnih troškova ili promjena opreme, materijala ili proizvodnog toka.