Do jučer nezamislivo: Kuha li se veliki savez Stellantisa, Volkswagena i Renaulta? Pritisak Kineza raste!

Već 2025. godine u Europskoj uniji stupaju na snagu stroža pravila o emisijama, što znači da proizvođači moraju prodavati više električnih automobila na baterije ili će se suočiti s visokim kaznama

Volkswagen, Renault i Stellantis razmišljaju o nezamislivom, o povezivanju kako bi proizveli jeftinija električna vozila i obranili se od kineskih prijetnji. Dok kineski konkurenti i Tesla otkrivaju slabosti najvećih europskih proizvođača automobila, osjećaj hitnosti raste i očigledno je uobičajeni pristup poslovanju gubitnička opcija, piše Bloomberg. Potaknuti usporavanjem tempa usvajanja elektrinih automobila, direktori velikih kompanija raspravljaju o idejama u rasponu od udruživanja razvojnih resursa do povezivanja poslovanja preko europskih granica kako bi se bolje natjecali u tehnološkoj smjeni koja se događa jednom u generaciji. Nadolazeći mjeseci su ključni.

Umjesto da potisne u stranu vozila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem, prodaja električnih automobila ove će godine rasti po najsporijoj stopi od 2019. Ovaj zastoj jača konkurenciju, pogotovo kinesku jer na tamošnjem tržištu nema problema s potražnjom za električnim automobilima. Usporavanje, koje je dovelo do velikih sniženja automobila, je imalo utjecaja i na Teslu. Pad tržišnog udjela od 20 posto ove godine izbrisao je oko 150 milijardi dolara iz tržišne kapitalizacije – više nego dvostruko od vrijednosti VW-a.

Već 2025. godine u Europskoj uniji stupaju na snagu stroža pravila o emisijama, što znači da proizvođači moraju prodavati više električnih automobila na baterije ili će se suočiti s visokim kaznama. U malo vjerojatnom najgorem scenariju, VW bi se mogao suočiti s kaznama većima od 2 milijarde eura ako ne uspije dovoljno smanjiti emisije štetnih plinova u voznom parku.

Dok raste pritisak na europske proizvođače automobila da prodaju više električnih vozila, kineski proizvođači, koje podržava država, ulaze na tržište s modelima koji su često bolji i jeftiniji. Izvršni direktor Renaulta Luca de Meo zagovarao je savez sličan povezivanju europskih proizvođača u konglomerat Airbusa, kako bi se proizvodnjom zrakoplova konkuriralo Boeingu. Izvršni direktor tvrdio je nedavno da bi automobilski Airbus pomogao podijeliti goleme troškove razvoja i proizvodnje jeftinih električnih vozila.

Luca de Meo prošli je tjedan umanjio spekulacije o velikoj koaliciji, rekavši za Bloombergovu televiziju da je agilnost važnija od veličine. Ipak, potvrdio je da se razgovori o zajedničkoj platformi za EV odvijaju “lijevo i desno”.