Kao kupci to još ne osjetimo, ali europski proizvođači automobili proživljavaju veliku nelagodu zbog oblaka koji im se približava s istoka. On može biti olujnog karaktera, ali i proći bez kapi kiše. Sljedeći mjeseci i godine će pokazati. Uglavnom, opasnost od kineskih automobila brine mnoge, a sad smo i na hrvatskom tržištu (nakon MG-a) dobili još jedan ozbiljan primjer kako bi ta invazija mogla izgledati.
Seres (čita se Serez) u Hrvatskoj je prisutan s malim jeftinijimt električnim SUV-om Seres 3, a sad je, u maniri Monty Pythona, odlučio ponuditi nešto potpuno drukčije, model Seres 5, koji se sprema na megdan skupljoj električnoj konkurenciji u kategoriji premium SUV-ova, u kategoriji BMW-a X3, na primjer. U čemu se ogleda prednost Seresa 5 u odnosu na premium europsku konkurenciju? U cijeni, koja je gotovo više od 10.000 eura povoljnija od usporednih modela slične veličine, ako već ne i iste snage. Naime, Seresu 5 će teško konkurirati jer ovaj automobil ima čak 585 KS i 930 Nm okretnog momenta, a uz sve to ide i jamstvo od četiri godine i osam godina ili 160.000 km na bateriju. Naravno, i puni paket opreme s panoramskim staklom, navigacijom, hi-fi sustavom s 11 zvučnika, LED svjetlima, kožnim sjedalima…
Seres 5 nastao je u suradnji s Huaweijem, čak se i u Kini jedno kratko vrijeme prodavao kao Huawei Aito M5, a tehnološki div očigledno je zaslužan za tehnološki dio posla. Interijer je maksimalno digitaliziran, s dva ekrana i head-up displayom. Središte cijelog sustava je centralni 15,6-inčni zaslon koji služi navigiranju gotovo svim funkcijama automobila. Očekivano, sustav je prohodan, grafički moderno riješen, a naša konstantna primjedba je previše vremena koje je potrebno kako biste namjestili željenu temperaturu u vozilu. Također, mnoge funkcije, poput DAB radija, grafički su riješene kao aplikacije, što zahtijeva malo više čeprkanja po ekranu. Interijer je prostran, panoramski krov impresivan, a isto vrijedi i za udobna sjedala. U ovoj klasi poželjeli bismo veći prtljažnik, premda i ispred prednjeg poklopca ima jedno malo odlagalište stvari.
U vožnji je Seres 5 sve ono što biste željeli od električnog automobila – tih je i, bez obzira na veliku masu, maksimalno fokusiran. S dominantnim pogonom na stražnje kotače, ali i prednje kad oni izgube trakciju, ovaj SUV je siguran. U zavojima je stabilan, u gradu na neravninama čak i ovjes ima premium zvuk, nema lupanja i neugodnih zvukova. Kombinacija elektromotora iznimno je moćna, pogotovo u sportskom modu rada ubrzanja su strelovita.
Proizvođač navodi domet od 483 km na otvorenoj cesti, odnosno 522 km u gradu. Zimi je to barem 20 posto manje, ali i dalje poprilično raskošno, odnosno oko 400 km. Seres 5 ima i novu litij-željezo-fosfat bateriju s kapacitetom od 80 kWh (vidjet ćemo hoće li na naše tržište doći još naprednija semi-solid baterija), koja će se do 80 posto napuniti za 45 minuta na istosmjernom punjaču.
Ukupno gledajući, ovaj model je jedan od dokaza čega se to “Europljani” pribojavaju. Tehnologija, performanse i konkurentna cijena – to je ono što Seres 5 nudi već od početka. O dugoročnoj kvaliteti moći ćemo suditi tek za nekoliko godina, ali zasad je ovaj paket i više nego ugodno iznenađenje.
Tehničke karakteristike
MOTOR električni, snaga 430 kW/585 KS, okretni moment 940 Nm, kapacitet baterije 80 kWh
DIMENZIJE dxšxv 471x193x192 cm, međuosovinski razmak 287,5 cm, prtljažnik prednji 67 litara, stražnji 367 l, masa 2360 kg
OVJES sprijeda dvostruka poprečna ramena, straga multilink
PERFORMANSE najveća brzina 200 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 4,3 s
POTROŠNJA 23,5 kWh l/100 km (na testu)
EMISIJA CO2 0 g/km
Euro NCAP nije testiran
+ Performanse, redukcija buke, tehnologija, cijena
– Prtljažnik, infotainment
Serijska oprema: ABS, ESC, 6 zračnih jastuka, automatski klima-uređaj, radio/MP3, USB, Bluetooth, navigacija, putno računalo, head-up display, LED svjetla, parkirni senzori, kamere 360 stupnjeva, kožna sjedala, grijanje sjedala, masažna funkcija, panoramski krov, pokretanje bez ključa, adaptivni tempomat, prekid napona u slučaju sudara, toplinska pompa, automatsko kočenje u slučaju nužde, aluminijski naplatci, zadržavanje u voznom traku, metalik boja
Dodatna oprema:
Cijena: 59.900 eura