Novi, stroži Euro 7 standard (od sredine 2025. godine) za automobile po prvi put u novim vozilima regulira supstance štetne za zdravlje, poput čestica uzrokovanih trošenjem guma i kočnica. To znači da proizvođači automobila grozničavo traže rješenja. Prema novoj direktivi, automobili će smjeti ispuštati samo manje od sedam miligrama čestica po kilometru, bez obzira na to potječu li iz ispušnih plinova ili se ispuštaju u zrak putem guma ili kočnica. To je dobro za zdravlje ljudi i životinja, budući da veliki dio mikroplastike u oceanima dolazi od trošenja i habanja automobilskih guma. Te čestice su PM10, promjera manjeg od deset mikrometara.
Proizvođači automobila svoje nade polažu u tvrtke poput HPL Technologiesa, koja je razvila postupak laserskog premazivanja koji bi trebao smanjiti stvaranje fine kočione prašine do 90 posto.
– To radimo laserskim oblaganjem standardnog kočionog diska sa sivim premazom – kažu iz HPL Technologiesa u intervjuu za Automobilwoche. S obzirom na to da se strojno obrađeni kočioni diskovi u budućnosti gotovo neće istrošiti, potrebne su posebne kočione pločice usklađene s premazom. Kako bi to postigao, HPL surađuje s raznim proizvođačima kočionih pločica. Utsch je uvjeren da će kočione pločice vjerojatno biti samo neznatno skuplje.
– Dodatni troškovi za premazivanje i završnu obradu kočionih diskova bit će između deset i 70 eura skuplji od konvencionalnih kočionih sustava.
S druge strane, trajnost kočionog sustava bit će povećana.