Europska unija ima novu ideju za snakcioniranje prometnih prekršitelja: Jednaka vrijednost kaznenih bodova u svim državama?!

Ujednačavanje kriterija u svim državama je nešto o čemu se ozbiljno razmišlja

Nacionalni sustavi sankcioniranja u Europskoj uniji dobro funkcioniraju. Međutim, ne postoji stvarni sustav za razmjenu informacija među zemljama. Efekt? Kada je Poljak kažnjen zbog prebrze vožnje u Njemačkoj, poljska policija nema informaciju o tome.

Europski parlament donio je zakonodavstvo pod nazivom prekogranična razmjena informacija o prometnim prekršajima i prekršajima koje su počinili vozači. To znači da će informacije o prekršaju počinjenom u jednoj zemlji biti proslijeđene zemlji koja je izdala vozačku dozvolu. Također će biti moguće izvršiti kazne diljem Europske unije. U tom smislu provest će se čak dva pravna rješenja. Prvo, vlasti će imati do 11 mjeseci za kazneni progon prekršaja koje su počinili strani vozači. Ako, na primjer, njemačka patrola uhvati poljsko vozilo i kazna dosegne više od 70 eura, poljski porezni ured pobrinut će se za provedbu tog iznosa. Nacionalna tijela moći će preuzeti kazneni progon počinitelja.

Drugo, nacionalna tijela morat će razmjenjivati informacije o kaznenim djelima. Međutim, to se odnosi ne samo na prebrzu vožnju, na primjer, već i na gubitak vozačke dozvole. Razmjenom informacija obuhvaćeni su prekršaji vezani uz prebrzu vožnju, vožnju pod utjecajem alkohola, bijeg s mjesta nesreće, ulazak na raskrižje na crvenom svjetlu, neovlašteni ulazak na pružni prijelaz, opasno parkiranje, pretjecanje u neprekinutom prometu ili vožnju u suprotnom smjeru.

Međutim, razmjena informacija o kaznenim djelima između policijskih snaga iz 27 zemalja EU samo je početak. Zapravo, ovo je uvod u jedinstveni sustav kažnjavanja vozača.

EU želi da sustav kazni i, na primjer, kazneni bodovi budu jednako vrijedni u svakoj zemlji. To bi uvelike poboljšalo sustav kaznenog progona cestovnih gusara u cijeloj zajednici. To bi također značilo da bi se bodovi zarađeni, na primjer, u Njemačkoj ili Italiji “pripisali” kućnom računu vozača, npr. u hrvatskom MUP-u. Međutim, još je dug put do postizanja tako opsežnih planova.

Za početak, države članice imaju rok od 30 mjeseci da poduzmu prvi korak, odnosno da stvore sustav razmjene informacija. EK do sada nije odredila izglede za uspostavu jedinstvenog sustava kazni, a treba i zapamtiti da to može biti uvod u digitalnu vozačku dozvolu diljem Europske unije.