Otkriven je novi M5: Moćni plug-in hibrid teži je od velikih SUV-ova!

Glavni krivac za dodatnu težinu je baterija s neto kapacitetom od 18,6 kWh koja leži u podnici

Gotovo je s neizvjesnošću. Nakon predstavljanja svake nove generacije serije 5 čeka se i sportski M5. Sada je zavjesa pala! Ovo je novi M5, plug-in hibrid koji donosi ogromnih 727 KS, ali i masu od 2,5 tona. to je na razini velikih SUV-ova ili velikih američkih pick-upova. Kako će BMW pomiriti perforamse, pogotovo u zavojima s ovolikom masom? To vjerojatno znaju u M odjelu.

M fanovima već je poznata kombinacija već 4,4-litrenog biturbo V8 motora elektromotora iz SUV-a XM. U slučaju novog M5, motor s unutarnjim sagorijevanjem s 585 KS i električni motor sa 197 KS osiguravaju snagu sustava od 727 konjskih snaga i 1000 Nm okretnog momenta.

Novi M5 je gotovo 500 kilograma teži od svog prethodnika. To se pak može objasniti činjenicom da su ekološki propisi toliko strogi da bi (samo) benzinski M5 bio preslab, a s hibridnom arhitekturom masa raste. M5 ubrzava do 100 km/h za 3,5 sekundi. Najveća brzina je 250 km/h, koja se po želji može povećati na 305 km/h. Zbog ogromne mase čak ima nešto slabije performanse od prethodnika.

Snaga se prenosi na sva četiri kotača putem 8-stupanjskog automatskog mjenjača. Sportski način rada 4WD omogućuje da je pogon više orijentiran prema stražnjoj osovini. Postoji i 2WD opcija pogona, kada su zaposleni samo stražnji kotači. Dobro znate čemu to služi, a uključuje i puno dima.

Glavni krivac za dodatnu težinu je baterija s neto kapacitetom od 18,6 kWh koja leži u podnici. Električni domet je maksimalno 69 kilometara. Punjenje je moguće brzinom do 7,4 kW. Malo kasnije dolazi 11 kW. Samo korištenje baterije može se optimalizirati, ovisno o načinu vožnje.

Prilagodljiva M šasija i, po prvi put u M5, upravljanje stražnjim kotačima s kutom upravljanja do 1,5 stupnjeva dio su standardne opreme. Ovjes je temeljito unaprjeđen, a proširen je i trag kotača. Sve će to očigledno imati cilj sakriti ogromnu masu ovog behemota. Kao i uvijek odsad, dizajnerske su promjene suptilne, s novim odbojnikom, stražnjim dijelom s četiri ispušne cijevi i diskretnim spojlerom.

Zapremina prtljažnika je 466 litara. Nova limuzina M5 dugačka je 509 cm i široka 197 cm. To su, ne tako davno, bile dimenzije serije 7. U usporedbi s konvencionalnom serijom 5, automobil je 78 milimetara širi sprijeda i 45 milimetara straga.

Proizvodnja BMW-a M5 počinje u srpnju u tvornici Dingolfing. Lansiranje na tržište bit će u studenom 2024. Sredinom kolovoza dolazi i M5 Touring ili karavan. Cijene kreću u Njemačkoj od 144.000 eura za limuzinu, karavan je skuplji za 2000 eura.