Tlak ulja mora biti u idealnom području kako bi rad motora bio optimalan. Prenizak i previsok tlak najava su problema. Pojednostavljeno rečeno, ulje je pod pritiskom (pumpu pokreće zupčasti remen) kako bi obišlo sve ključne dijelove motora.
Propisani tlak ulja ovisi o marki automobila i modelu, ali ide uglavnom do 5 bara, ovisno o režimu rada motora. Budući da tlak ulja ovisi o tome s koliko otpora se ulje suočava kad teče kroz prolaze, čimbenici poput veličine motora, promjera provrta i viskoznosti ulja utječu na tlak ulja. Sve preko 5 bara obično se smatra previsokim da bi se motor mogao pravilno zaštititi od oštećenja. Visok tlak ulja pokazatelj je da ulje ne može pravilno proći kroz provrte i učinkovito doći do svih dijelova motora. Do visokog tlaka može doći zbog začepljenja kanala sitnim nečistoćama ili nečistoća u filteru ulja. Treći uzrok je i rast temperature motora (zbog drugih razloga), koja može dovesti do rasta tlaka ulja. Poremećaji u tlaku još su jedan razlog za paljenje crvene signalne lampice, ali i posjet servisu.
Motor koji nije pravilno podmazan može se suočiti (ponekad i s trenutnim) trošenjem uslijed trenja, oštećenja njegovih dijelova, a u ekstremnim slučajevima može dovesti do kvara motora.