Kineska motorna industrija u biti nastaje tek završetkom II. svjetskog rata. Plan industrijalizacije koji je napravila kineska vlada u biti je smišljeno i planski radio na tome da se dosegne današnje stanje proizvodnje motornih vozila. Dana 15. srpnja 1956. godine napravljeno je prvo kinesko motorno vozilo. Kamion nosivosti četiri tone izrađen je u tri godine ranije osnovanoj prvoj kineskoj tvornici First Auto Works u Changchunu. Taj kamion ostao je u proizvodnji tri desetljeća i uglavnom bez radikalnijih izmjena. Proizvodnja prvog kineskog automobila Hongqi (Crvena zastava) započela je u istoj tvornici 1958., a namijenjena je bila isključivo za visoko pozicionirane dužnosnike. Broj proizvedenih primjeraka bio je minoran. Tvrtka Dong-Feng nastala je 1958., zatim 1965. nastaje Shanghai… Ironično će zvučati da su u biti radnici iz jedne tvrtke pomagali iskustvom u osnutku drugih, da bi si tijekom osamdesetih postali međusobna konkurencija. S obzirom na to da su do 1978. broj i vrsta proizvoda motorne industrije bili pod striktnom kontrolom države, većina proizvoda bili su kamioni uz vrlo limitirani broj automobila isključivo za vladine dužnosnike.
Do tada u Kini čak nije postajao taksi. U svibnju 1983. nastaje Beijing Jeep Corporation, prvi joint venture za proizvodnju automobila u suradnji sa stranim proizvođačem. Slijedi FAW-Volkswagen i Dongfeng-Citroën, a potom i niz drugih sličnih tvorevina za proizvodnju automobila koji su izgledom većinom bili kopije originala sa zapada. Privatne osobe u Kini tek su krajem osamdesetih dobile priliku kupiti automobil. Godišnja proizvodnja motornih vozila u Kini rapidno je rasla tijekom osamdesetih – 1980. iznosila je 200.000, a 1989. dosegnula je brojku od već 600.000 primjeraka. Godine 1999. kineska autoindustrija imala je 118 dobavljača, a godišnja produkcija automobila 605.000 primjeraka. Tri najveća proizvođača, First Auto Works (FAW), Dongfeng Motor Corporation (DMC) i Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC), proizvodili su 70 posto automobila na kineskom tržištu.
Kineska vlada je 1994. donijela strategiju razvoja kojom je proizvodnja automobila vizionarski proglašena jednim od glavnih prioriteta. Ako se automobil sastoji od 10.000 različitih dijelova, onda je sasvim jasno koja je to sinteza različitih industrijskih grana involviranih u njegovu proizvodnju. U idućih petnaest godina bio je plan dosegnuti godišnju produkciju automobila od šest milijuna primjeraka. Do 1999. Kina je imala 34 registrirana proizvođača automobila. Danas ih je teško pobrojati i broj proizvođača odavno je prešao brojku – stotinu te oni godišnje produciraju više od 30 milijuna automobila, a više od 500 dobavljača dijelova vezano je za njihovu proizvodnju.