Alternator generira električnu energiju za opskrbu uređaja te također puni akumulator. Što više električne energije alternator mora proizvesti to će teže ispunjavati svoju funkciju i motor s unutrašnjim izgaranjem mora raditi pod povećanim opterećenjem kako bi ga napajao. To utječe i na potrošnju goriva.
Ovdje vrijedi osnovno pravilo: snaga od 100 vata ima dodatnu potrošnju od 0,1 litre goriva ili 0,1 kWh električne energije na 100 kilometara. Primjerice, ako su grijaće jedinice za vjetrobransko staklo (800 W), sjedalo (100 W), upravljač (50 W) i vanjska ogledala (40 W) aktivne, a mobitel se puni (10 W), platit ćete tijekom putovanja od 400 kilometara dodatnih 45 kuna goriva za benzinske motore. Njemački autoklub (ADAC) preporučuje uključivanje električnih potrošača samo kad je prijeko potrebno. Isključivanjem grijanja vjetrobranskog stakla i stražnjeg stakla kad su već obavili svoj posao učinit ćete veliku razliku. Međutim, nikada ne biste trebali smanjiti osvjetljenje ili ventilaciju. Uključeni radio i navigacija vas koštaju oko 5 centa na 100 km, ali uključeni USB stick (s glazbom) oduzet će vam dodatnih 25 centa. Uključena svjetla za maglu će vas na 100 km koštati oko 27 centa.
Na kraju, ne štedite sa sustavima koji su nužni za sigurnost.