Mazdini direktori u nekom trenutku su odlučili izvesti važan strateški zaokret. Ne moramo vam ni govoriti o čemu je riječ, zar ne? Više SUV-ova, manje limuzina. Mazdin portfelj u SAD-u izgleda poput tematskog parka, SUV-ovi na milijun načina. Zanimljivo, tamo je zvijezda ponude veliki CX-90, a u Europi je skraćen za deset centimetara i nazvan je CX-80.
No i s blago potkresanim krilima, CX-80 je i dalje dugačak automobil, proteže se na gotovo pet metara te na neki način pruža ruku svom američkom parnjaku. U Europi je živo tržište velikih SUV-ova. Ne toliko kao u Americi, ali ima smisla predstaviti veliki SUV sa sedam sjedala, u slučaju testnog vozila, sa šest sjedala jer su u drugom redu personalizirana dva sjedala, umjesto tri, a straga su još dva sjedala.
Mazda CX-80 bazirana je na novoj platformi s bazičnim stražnjim pogonom i na već poznatom, nešto manjemu modelu CX-60. Vozilo izgleda moćno i iz svih kutova, a pogotovo kad se gleda bočna silueta. Interijer je, također, isti kao kod modela CX-60, barem kad se gleda središnja konzola s instrumentnom pločom. Za razliku od europskih konkurenata, Mazda i dalje ustraje na funkcijskim tipkama kontrolnog sustava klima-uređaja, ali i važnih opcija u radu samog vozila.
Osim toga, pohvalu zaslužuje jednostavnost korištenja jer je svim sustavima jednostavno upravljati. Kontrolne tipke na upravljaču su logično postavljene, a digitalna instrumentna ploča i multimedijski ekran komuniciraju luksuz. Njime se, nasreću, ne upravlja čeprkanjem prstiju po ekranu, nego kotačićem koji se nalazi uz ručicu mjenjača. Kožna sjedala su komforna, u drugom redu su također raskošna dva sjedala, ali unatoč tome što ih možete pokretati naprijed-nazad, u trećem redu nema raskoši pa ćete tamo smjestiti djecu ili neke niže odrasle osobe. To je i jedini detalj koji bismo istaknuli kao nedostatak. Sa sva tri podignuta reda prtljažnik je solidnih 258 litara, ali sa spuštenim trećim redom raste na raskošnih 687 litara.
Mazdinu ozbiljnost s ulaskom u segment velikih SUV-ova komunicira i 3,3-litreni šestcilindrični turbodizelski motor, koji radi uz pomoć malog elektromotora sa 17 KS. Taj blagi hibridni sustav s 254 KS i 550 Nm okretnog momenta osigurava više od dvije tone teškom vozilu zdrave performanse i odličnu potrošnju koja se u mješovitoj vožnji kreće od 7 do 7,2 litre goriva na 100 km. U gradu će CX-80 trošiti oko 8,5 litara, što je također odlično uzmu li se u obzir masa i statura ovoga SUV-a. Motor je povezan s osamstupanjskim automatskim mjenjačem, koji osigurava glatke promjene stupnjeva prijenosa i neupadljiv je – što je odlična vijest. Dizelska Mazda CX-80 dostupna je samo s pogonom na sve kotače (premda je platforma, kao što smo napomenuli, bazično na stražnji pogon).
U vožnji je CX-80 sve ono što biste očekivali od premium velikog SUV-a. Prije svega, na prvome mjestu je uglađenost, zatim odsustvo buke, a tu je i visoka razina komfora. Ne toliko na gradskim prometnicama gdje će se CX-80 činiti malo tvrđim, koliko na otvorenoj cesti gdje ovo moćno vozilo daje do znanja da je kreirano za duga i ozbiljna putovanja. Iz perspektive vozača, Mazda je učinila maksimum s velikim i teškim SUV-om, pa u dugim i brzim zavojima fino naliježe na jednu ili drugu stranu. Mazda u svakoj klasi čini maksimum da vozaču pruži fini osjećaj u vožnji pa ni CX-80 nije iznimka. Sigurnosti, naravno, nema prigovora.
Možda se cijena ovoga vozila čini visokom, budimo iskreni većini nas je izvan dohvata, ali u usporedbi s europskim premium konkurentima, Mazda CX-80 ima važan adut upravo u vrijednosti za novac. Ozbiljan automobil…
Tehničke karakteristike Mazda CX-80 3,3 e-Skyactiv D 254 Takumi Plus
MOTOR turbodizelski, blagi hibrid, 6 cilindra/24 ventila, obujam 3283 ccm, snaga 187 kW/254 KS pri 3750 o/min, okretni moment 550 Nm od 1500 do 2400 o/min
DIMENZIJE dxšxv 499,5x189x171,4 cm, međuosovinski razmak 312 cm, prtljažnik 258-687 l, spremnik goriva 74 l, masa 2131 kg
OVJES sprijeda McPherson, straga multilink
PERFORMANSE najveća brzina 219 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 8,4 s
POTROŠNJA 5,7 l/100 km (WLTP)
EMISIJA CO2 151 g/km
Euro NCAP nije testiran
+ Motor, potrošnja goriva, kvaliteta, uglađenost
– Prostranost u trećem redu
Serijska oprema: ABS, ESC, 6 zračnih jastuka, automatski klima-uređaj, radio/MP3, USB, Bluetooth, putno računalo, navigacija, prednji i stražnji parkirni senzori, kamera 360 stupnjeva, LED segment svjetla sprijeda, head-up zaslon, adaptivni tempomat, pokretanje vozila bez ključa, kožna sjedala, električno pokretanje i grijanje prednjih sjedala, panoramski krovni otvor, sustav automatskog kočenja, upozorenje pri mijenjanju voznog traka i zadržavanje vozila u prometnom traku, upozorenje na vozilo u mrtvom kutu, upozorenja na bočni promet, upozorenja na promet straga, aluminijski naplatci, alarm, metalik boja
Dodatna oprema: metalik boja (1090 eura), pojedinačna sjedala (850 eura)
Cijena 80.305 eura