Pokušavali su neki kineski proizvođači automobila testirati europsko tržište, ali uglavnom su prošli kao Napoleon u Rusiji. Hladan doček uglavnom ih je natjerao da svoje proizvode vrate na isti brod s kojeg su došli i pokisli se vrate kući s osvajačkog pohoda. Kinezi su dugo bili poznati po papirnatim automobilima koji bi nakon lakše prometne nesreće izgledali kao da su pri 150 km/h udarili u betonski zid, a takvi standardi nisu prolazili u Europi. Onda je korektan rezultat 2006. godine postigao Great Wallov SUV Hover, čija je solidna cijena bila neodoljiv mamac Talijanima. Oni su kupili 30 tisuća primjerka vozila koje je koristilo staru japansku tehnologiju, a pokušaj prodaje u Hrvatskoj neslavno je propao. Bilo je još nekih najava, čak su i proizvođači poput Qorosa pokazivali svoje automobile na europskim autosalonima, ali uspjeh je izostao.
Međutim, stvari se mijenjaju. Kineski kapital je već u tvrtkama poput Volva (većinski) te PSA grupacije i Daimlera. Kinezi su prvaci električne mobilnosti, a kineski električni automobili su komercijalno elastični baš kao i kineska trgovina u vašem mjestu: sve po 12 kuna! Dobro, nisu baš tako jeftini, ali Great Wallov električni gradski automobil Ora R1 košta 58 tisuća kuna, na domaćem tržištu s državnim subvencijama. Domet mu je oko 350 kilometara, a u konstruiranju su zadovoljeni svi europski standardi pa bi i rezultat na crash testiranju trebao biti dobar. Šangajski Bordrin Motor sprema se u Europu doći sa svojim kompaktnim električnim SUV-om. Njegov domet je 550 kilometara, masa je solidnih 1930 kilograma, a cijena akcijska u tom segmentu: 28.128 tisuća eura.
Kineski proizvođači traže priliku tamo gdje dosad nisu imali mogućnost pratiti europske konkurente: na području tehnologije. Cijena je ionako na njihovoj strani.