Europski sud pravde objavio je važnu odluku, odnosno reagirao je na tužbu tri grada, Bruxellesa, Pariza i Madrida. Njihovi predstavnici osporili su prošlogodišnju odluku Europske komisije po kojoj je novim dizelskim vozilima omogućeno da emitiraju veće količine dušikovih oksida zbog drugačije metodologije novih WLTP testiranja potrošnje i emisija štetnih plinova. Mnogi su u toj odluci vidjeli moćne prste autoindustrije, odnosno njezin lobistički utjecaj, a sad je Europski sud pravde odlučio vratiti stvari na početak i nametnuo je početnu zabranu od 80 mg/km dušikovih oksida. Europska komisija donijela je 2016. godine sporni propis o dozvoljenoj emisiji 168 mg/km dušikovih oksida po vozilu. Tri velika grada sad su osporila tu odluku i otvorila vrata zabrani dijela modernih automobila i vanova s Euro 6 dizelskim motorima u svojim urbanim zonama.
Europski sud pravde presudio je da Europska komisija nije imala pravo povećati dopuštenu emisiju dušikovih oksida na 168 mg/km s uvođenjem nove metode testiranja emisije i potrošnje automobila i vanova, bez obzira na to što je taj test mnogo realniji od prijašnjeg NEDC testa i u pravilu pokazuje veću potrošnju i emisije štetnih plinova. Podsjetimo, zdravstveni stručnjaci tvrde da su dušikovi oksidi opasni i izazivaju teške plućne bolesti.