Hakerima su moderna vozila, taksi i car-sharing aplikacije pravo blago

Svaki novi umreženi servis u vozilu izložen je hakerskim upadima

Arhetipska fotografija lopova koji pajserom otvara vrata i ulazi u automobil odavno je arhivski materijal jer moderni kriminalci ne koriste snagu mišića nego razigranost moždanih stanica. Hakeri su novi veliki neprijatelji automobilske industrije i svih tvrtki koje pružaju usluge u mobilnosti i taksi prijevozništvu.
Primjer? Jedan gospodin u Australiji lažirao je svoj digitalni profil i čak 30 puta je koristio car-sharing automobile GoGet prije nego što su ga uhapsili i poslali na dijeljenje zatvorske ćelije. Krađe automobila pomoću wireless tehnologije su već poznata stvar i o tome smo već pisali. Uglavnom, hakerski napadi na moderne automobile porasli su šest puta u tijekom posljednje četiri godine.
Nakon nekoliko hakerskih napada car-sharing servis Car2Go u vlasništvu Mercedes-Benza uložio je velika sredstva u sigurnost s jasnom porukom: Nećeš razbojniče! Dobro, nije bila baš tako intonirana, ali znate na što mislimo.
Do 2023. godine na cestama će biti 775 milijuna umreženih automobila, a kad ste umreženi onda ste otvorili ulazna vrata hakerima.
– Svaki novi umreženi servis u vozilu izložen je hakerskim upadima. Najgori scenarij je krađa novca kroz hakiranje usluga, krađa automobila, krađa podataka ili trajno oštećenje automobila – objašnjavaju u Upstream Securityju, tvrtki koji se bavi računalnom sigurnošću.
Mnogi proizvođači automobila u budućnosti će vam pokušti prodati aplikacije za automobile, mnogi od njih će po uzoru na Uber pokrenuti taksi servise pa je razumljiva njihova zabrinutost. Uber je nakon napada hakera u Kini i krađe identiteta uveo dvostruki log-in na svojoj aplikaciji u toj državi.
Platforme za car-sharing nemaju dovoljnu razinu zaštite, naglasio je Kaspersky Lab, servis za računalnu sigurnost i razvoj antivirusnih programa, nakon što je analizirao 13 aplikacija iz Rusije, Europe i SAD. Mnoge od njih imaju slabe lozinke i podložni su krađi identiteta.
Sjetite se samo 2015. godine i prvog velikog slučaja upada hakera u jedan automobil. Tada su u pokaznoj vježbi svojih sposobnosti hakeri preuzeli kontrolu nad Jeep Cherokeejem koji je vozio cestom u Missouriju. Udaljeni 15 km od vozila, iz svojih fotelja, prvo su preuzeli upravljačke funkcije klima-uređaja i infotainmenta da bi na kraju skrenuli SUV u blagi kanal. Sve je bila tek demonstracija, ali je Jeep odmah opozvao 1.4 milijuna automobila i nadogradio njihovu sigurnost.
Za kraj, najizloženiji napadima hakera su serveri proizvođača automobila, car-sharing servisa i taksi servisa (čak 21.3% napada), potom daljinski sustavi otvaranja automobila (19.1%), dijagnostika u automobilima (10.4%), infotainment (7.4%), mobilne aplikacije (7.4%), telekomunikacijske mreže u automobilima (4.8%), Wi-Fi (4.3%)…