Svi te tapšu svi te vole/Kada kreneš prema dole, pjevaju Pips, Chips & Videoclips, a taj put prema dole, ili dolje, jedini je moguć za ljude na vrhu, odnosno menadžere koji vode najveće automobilske kompanije. Pokazuje to i slučaj Carlosa Ghosna, čelnika Renaulta, Nissana i Mitsubishija, koji sad u japanskom zatvoru čeka dolazak proljeća. Zbog tužbi za pronevjere tamošnje sudske vlasti mu produžavaju pritvor pa bi vjerojatno bio mnogo sretniji da su ga uhapsili u Hrvatskoj. Sad bi već ispred Remetinca, s plastičnom vrećicom u ruci, davao izjave da je nevin i uskočio u crnu limuzinu te se alternativnim cestama oko rotora izgubio u nepoznatom smjeru. Biti vodeći menadžer u automobilskoj industriji znači imati veliku odgovornost, ali i ogromna primanja pa mnogima taj put prema ‘dole’ neće biti osobito traumatičan. Pročitajte koliko godišnje u dolarima zarađuju najveće face: Mary Barra, direktorica General Motorsa – 21.96 milijuna dolara Gospođi je godišnja plaća 2.1 milijun dolara, a dobiva i 10.7 milijuna u dionicama, 4.96 milijuna u bonusima i 4.2 milijuna u ostalim kompenzacijama. Carlos Ghosn, trenutno u zatvoru – 16.9 milijuna dolara Bivši glavni menadžer Nissana i Mitsubishija, a vjerojatno i Renaulta dobivao je godišnju plaću iz tri tvrtke, a ukupno je to 16.9 milijuna dolara. Unatoč problemima sa zakonom nikada se ne smije zaboraviti da je svojim menadžerskim sposobnostima spasio Nissan od propasti i stvorio jedan od najsnažnijih automobilskih koncerna na svijetu, alijansu Renault/Nissan. Po staroj hrvatskoj mudrosti: Uzimao je, ali i davao! Samo, u razvijenom svijetu se zbog ‘uzimanja’ ide u zatvor, a zbog ‘davanja’ će ostati upamćen kao jedan od najsposobnijih. Doduše, sad mu to ne znači mnogo. Jim Hackett, direktor Forda – 16.7 milijuna dolara Ovako: 1.34 milijuna je plaća, 10.37 milijuna u dionicama, 5.02 milijuna u bonusima i ostalim kompenzacijama. Bill Ford, izvršni predsjednik Forda – 15.6 milijuna dolara Lijepo ime Ford, Bog ga živio… Tako bi išla pjesma, a gospodin Bill (Henryjev praunuk) živi doista kao u bajci. Plaća mu je 1.65 milijuna dolara, 10.27 milijuna godišnje dobiva u dionicama, a 3.27 milijuna u bonusima i kompenzacijama. Dieter Zetsche, direktor Daimlera – 9.8 milijuna dolara Legendarni brk (na slici) i jedan od najkompetentnijih menadžera u autoindustriji ove godine ide u mirovinu. Gotovo je sigurno da ga nećete vidjeti kako skuplja plastičnu ambalažu na ulici jer je godišnje zarađivao gotovo deset milijuna dolara, a i na odlasku će sigurno dobiti lijepi bonus. Plaća mu je 2.29 milijuna dolara, 3 milijuna dobiva u dionicama, a 4.5 milijuna su nagrade i bonusi. Harald Krueger, direktor BMW-a – 9.5 milijuna dolara BMW i Mercedes uvijek se drže zajedno pa i direktori imaju slične plaće. Gospodinu Kruegeru u plaćanju režija pomaže godišnja apanaža od 1.71 milijuna dolara, 200 tisuća dolara u dionicama (u BMW-u su škrti s papirima) te 7.62 milijuna dolara u bonusima i nagradama (tu, pak, nisu škrti). Chung Mong-Koo, predsjednik Hyundai Motor Co. – 4 milijuna dolara U odnosu na GM-ove i Fordove čelnike gospodin Mong-Koo je gotovo siromah, ali i njegova plaća visoko je iznad korejskog prosjeka. Carlos Tavares, direktor PSA grupacije – 3.8 milijuna dolara Ovo su samo pretpostavke. Carlos Tavares jedan je od najsposobnijih menadžera i zasigurno ima još neke izvore prihoda osim osnovne plaće od 3.8 milijuna dolara. Vodi Peugeot, Citroen, a odnedavno i Opel koji je u godinu dana od dugogodišnjeg gubitaša postao profitabilan. On doista ima čaroban dodir. Elon Musk, direktor Tesla Motorsa – Ništa, ali… Čovjek je nedavno izjavio da radi besplatno, ali nije samo altruizam u pitanju. Naime, dioničari su se dogovorili da će sveprisutnom Musku isplatiti i do 2.9 milijardi dolara, ako u sljedećih deset godina vrijednost tvrtke poraste do 650 milijardi dolara. Samo treba izdržati još desetak godina.
Vodeći menažderi u autoindustriji: Godišnje plaće veće i od 20 milijuna dolara!
Autor: Jurica Pech Foto: Daimler Objavljeno: 16.01.2019.
Mnogi menažderi osim osnovne plaće imaju i sustav nagrađivanja koji uključuje dionice i bonuse
Na cesti
Šef Radničkog vijeća BMW-a: Surađujmo s Elonom Muskom i Teslom!
Velike se promjene spremaju u autoindustriji, a elektromobilnost će zasigurno promiješati karte. Tesline inovacije veliki proizvođači ne mogu ignorirati, a ne reagiraju li na vrijeme neće dobro završiti
Održavanje
Automobil treba kupovati razumom, a ne srcem
Kad bismo birali idealan novi automobil, bio bi to onaj iz niže srednje klase ili srednje klase, nakon prvog redizajna s pogonskom grupom koja je već četiri, pet godina na tržištu