Posljednjih godinu dana provlače se teze kako je s dizelašima gotovo, a to još misle i mnogi proizvođači automobila. Međutim, neki ne odustaju, a mjere Europske unije o radikalnom smanjenju emisija CO2 u prometu čak idu na ruku dizelašima. Naime, oni emitiraju manje CO2, a kao što znate njihov najveći problem su emisije dušikovih oksida koji nisu staklenički plinovi nego su opasni po zdravlje.
Sad će, čini se, neki proizvođači automobila koristiti svoje dizelske modele kako bi snizili prosjek emisije CO2 u cjelokupnoj ponudi i tako udovoljili europskim institucijama. Međutim, pred dizelskim motorima je jedan važan ispit. Naime, svaki proizvođač automobila koji želi prodavati i dizelske motore mora do rujna pribaviti Euro 6d-temp klasifikaciju, a to znači da na testiranju motor ne smije emitirati više od 168 mg/km dušikovih oksida. Starije Euro 6 norme dopuštale su i 600 mg/km dušikovih oksida. U tu svrhu koristit će se i saznanja iz tzv. RDE testa ili testa u realnim prometnim uvjetima, koji je komplementaran novom laboratorijskom WLTP testiranju.
Zbog strogih normi ni jedan dizelski motor neće dolaziti bez Selective catalytic reductiona ili SCR-a, odnosno katalizatorskog sustava koji ide s AdBlueom i u ispušnim plinovima reducira dušikove okside. Svi analitičari predviđaju da bi se prodaja dizelskih verzija automobila trebala stabilizirati na trideset posto od ukupnog europskog tržišta.
Za dizelaše još ima nade!
Svaki proizvođač automobila koji želi prodavati i dizelske motore mora do rujna pribaviti Euro 6d-temp klasifikaciju, a to znači da na testiranju motor ne smije emitirati više od 168 mg/km dušikovih oksida