Euro NCAP crash test: Nisu svi automobili s pet zvjezdica. Ima i onih koji nisu prošli tako dobro!

Kod mnogih automobila problem je manjak sustava aktivne sigurnosti i zbog toga su im smanjene ocjene

Crash test procedura Euro NCAP ključni je dokaz sigurnosti automobila. Sa simulacijom frontalnog i bočnog sudara, naleta na pješaka i evaluacijom sustava aktivne sigurnosti (praktičnom na poligonu), on pokriva sve aspekte sigurnosti jednog vozila. Pisali smo o automobilima s maksimalnih pet zvjezdica, a što je s vozilima koja su zabilježila slabije rezultate? Donosimo vam pregled automobila koji nisu dobili niti jednu zvjezdicu, koji su dobili jednu i tri zvjezdice, a koji su u prodaji na hrvatskom tržištu.

Bez zvjezdica
Fiat Panda

Odjeknula je vijest da mali Fiat nema ni jednu zvjezdicu. Panda je imala tek prosječne rezultate u zaštiti odraslih osoba (45%) i pješaka (47%), a loše rezultate u sigurnosti djece u sudaru (16%) i sustavima aktivne sigurnosti (7%).

Jedna zvjezdica
Jeep Wrangler

Legendarni Jeepov model nije se proslavio na Euro NCAP testu. Zaštita putnika u vozilu tek je 50% (strukturalna čvrstoća karoserije dobila je nisku ocjenu), a gotovo isto je s pješacima (49%), bolje je sa sigurnošću djece (69%). Sustavi aktivne sigurnosti također nisu izazvali oduševljenje (32%). Naime, Wrangler zasad nema sustav automatskog kočenja u slučaju nužde te sustav za zadržavanje vozila u prometnom traku.

Dvije zvjezdice

Tri zvjezdice
Suzuki Jimny, Alfa Romeo Giulietta, Dacia Duster, DS3, Ford C-MAX, Ford Grand C-MAX, Opel Karl, Toyota Aygo (osnovna verzija), Kia Picanto (osnovna verzija), Kia Rio (osnovna verzija), Kia Stonic (osnovna verzija), Ford Mustang, Suzuki Swift, Fiat Doblo, Fiat 500, Suzuki Ignis, Fiat Tipo (osnovna verzija), Toyota Hilux (osnovna verzija), Suzuki Baleno, Opel Vivaro, Renault Traffic, Dacia Logan MCV, Citroen C-Elysse, Peugeot 301

Mnogo je automobila s tri zvjezdice, a u ovoj klasifikaciji ima i razlika. Kod automobila kod kojih smo napisali ‘osnovna verzija’ problem je u manjku sustava aktivne sigurnosti. Sva ta vozila testirana su i s takozvanim sigurnosnim paketima (sustavima aktivne sigurnosti) i naknadno su dobili četvrtu zvjezdicu, a u slučaju Toyote Hilux i Kije Stonic petu zvjezdicu. Neka vozila, poput Dacije Duster ili Alfa Romeo Giuliette imaju karoseriju solidne čvrstoće i korektnu zaštitu putnika, ali su na tri zvjezdice zbog toga što nemaju sustave aktivne sigurnosti (osim elektronske kontrole stabilnosti). Zbog toga je penaliziran i Suzuki Baleno kojemu je zaštita putnika u vozilu na vrlo dobrih 80%.