Čak četiri od deset Amerikanaca pogrešno definira djelomično automatizirane sustave vožnje, koje proizvođači vozila prodaju na svojim automobilima s imenima kao što su Autopilot, ProPilot, Pilot Assist… Sve te nove tehnologije dizajnirane su da budu pomoć u vožnji, odnosno da smanje mogućnost sudara, a ne kao tehnološka rješenja za autonomnu vožnju. Odnosno, ne omogućuju vozačima da se odmore ili prepuste brigu o upravljanju vozilu.
Istraživanje o mišljenju vozača proveo je Američki autoklub (AAA), a četrdeset posto njih misli da ti sustavi zapravo omogućuju autonomnu vožnju, odnosno da omogućuju vozačima de se odmore i ne upravljaju automobilom. Naravno, u toj obmani veliku ulogu igraju i imena sustava koja sugeriraju samostalno ‘pilotiranje’ automobilima.
To je opasna zabluda jer je nedavno istraživanje AAA na poligonu i u svakodnevnom prometu pokazalo da se navedeni sustavi često muče u stvarnim uvjetima vožnje. Radi se o kombiniranom djelovanju sustava poput automatskog kočenja, radarskog tempomata, sustava koji signalizira na vozila u mrtvom kutu te sustava koji zadržava vozilo u prometnom traku. AAA je proveo brojne testove i došao do zaključka da ti sustavi, odnosno takozvani drugi stupanj autonomije ima mnoge manjkavosti. Istraživači su otkrili da sustavi zapravo nisu dizajnirani da samostalno preuzmu vožnju i mogu ih zbuniti nedovoljno dobro istaknute oznake prometnog traka, vozila koja stoje… Istraživanje je provedeno u Americi, ali ovi zaključci tiču se i nas jer većina tih sustava u prodaji je i u Europi.
Do sličnih zaključaka došli su istraživači iz Euro NCAP-a prije par mjeseci, a i u Reviji HAK imali smo priliku testirati mnoge od tih sustava (u mnogim vozilima) i oni imaju svoje manjkavosti. Na primjer, zasad nemaju mogućnost smanjenja brzine (ako ispred nema drugog vozila) pa bi na svakom oštrijem zavoju takvo vozilo, pustite li ga da upravlja samo, sletjelo s ceste. Bez obzira na sustav za održavanje vozila u prometnom traku. Dakle, pazite – ovi sustavi dizajnirani su da vam pomognu – i to čine odlično, pomažući vam u vožnji – ali ne i da sami upravljaju vozilom.
Velika zabluda: Četrdeset posto Amerikanaca misli da sustavi aktivne sigurnosti omogućuju autonomnu vožnju
Trenutni sustavi aktivne sigurnosti nisu dizajnirani da zamijene vozača nego da mu pomognu u vožnji