Moderni automobili nose i sasvim drugačiji tip problema nego vozila koja smo kupovali prije dvadesetak godina, oslobođena kompliciranih elektroničkih komponenti, povezivnosti, umreženosti i sličnih funkcija. Sustavi u automobilima kao što su Wi-Fi, Bluetooth, sustavi aktivne sigurnosti i telematika iznimno su izloženi hakiranju, a proizvođači vozila ne čine gotovo ništa da bi ih osigurali i zaštitili. Istraživanje su proveli američka IT tvrtka Synopsys te Društvo automobilskih inženjera, a ispitali su 593 IT stručnjaka koji rade u autoindustriji.
Čak 62 posto ispitanika misli da će u sljedećih godinu dana uslijediti hakerski napadi na automobile, a 52 posto misli da su moguće ozbiljne štete na automobilima ili čak i opasnost za vozače zbog toga što njihovi proizvodi nisu dovoljno dobro zaštićeni. Nije potrebno mnogo znanja da zlonamjerni haker preuzme kontrolu nad automobilom s udaljene lokacije, a to može biti iznimno opasno i za sigurnost prometa.
Visokih 62 posto IT stručnjaka misli da proizvođači automobila za koje rade nemaju dovoljno znanja o računalnoj sigurnosti kako bi zaštitili svoje proizvode. Većina je rekla da proizvođači automobila imaju male timove za računalnu sigurnost (do devet ljudi), a 30 posto ih je priznalo da u njihovoj kompaniji nema takvih stručnjaka, odnosno nema nikoga tko bi brinuo o sigurnosti i neprobojnosti automobila na hakerske napade.
Automobili na rubu velikih hakerskih napada: Najavljuju se upadi u Wi-Fi, Bluetooth i sustave aktivne sigurnosti
Čak 52 posto IT stručnjaka iz autoindustrije misli da su moguće ozbiljne štete na automobilima ili čak i opasnost za vozače