Tko će graditi električne punionice? Osim proizvođača automobila, čini se, nitko drugi

Da bi jedna brza punionica bila profitabilna mora imati osam klijenata ili automobila dnevno, a statistike pokazuju da se zasad taj broj kreće oko četiri dnevno

Prije nekoliko godina ljudi iz autoindustrije nisu se zamarali pitanjem tko će graditi punionice električnih vozila. Očekivali su da će to učiniti države, gradovi, druge zainteresirane tvrtke, ali želje im se nisu ispunile… Jednostavno, u ovom poslu nema novca, a posljedično i interesa da se punionice šire. Jedini koji bi mogli imati poslovni interes su upravo proizvođači automobila pa im se pitanje o gradnji punionica vratilo poput bumeranga. Sad će ih morati graditi sami. Uostalom, do 2023. planiraju uložiti 255 milijardi dolara na razna električna vozila pa će se vjerojatno naći i poneka milijarda za širenje servisne mreže.
VW, Daimler, Ford i BMW već su se ujedinili u tvrtku Ionity koja će graditi punionice u Europi. VW je u SAD-u formirao tvrtku Electrify America, koja će potrošiti dvije milijarde dolara na gradnju punionica, a slične planove ima u Kini. Tesla Motors je najdalje odmaknuo u tom procesu s 13.000 utičnica u cijelom svijetu… Ako želite proizvoditi električne automobile morat ćete se pobrinuti i za njihovo punjenje – poruka je javnog i privatnog sektora, nezainteresiranog za podizanje punionica. Zbog čega je tako? Naime, da bi jedna brza punionica bila profitabilna mora imati osam klijenata ili automobila dnevno, a statistike pokazuju da se zasad taj broj kreće oko četiri dnevno, odnosno pedeset posto manje.
Sve što se sada događa rezultirat će nepreglednom šumom različitih punjača, kartica za punjenje, odnosno nestandardiziranom mrežom, ali tako je s električnom mobilnošću…