Odluke EU mogle bi ugroziti 13 milijuna radnih mjesta u europskoj autoindustriji, a profitirat će Azija

Direktor PSA grupacije Carlos Tavares tvrdi da odluke EU nisu dobre i da bi pretjerano oslanjanje na azijske dobavljače baterija moglo biti opasno

Autoindustrija i europska politika često nisu na istim pozicijama. Nerijetko pronađu zajednički interes, a ponekad se gledaju preko ciljnika, kao u nekom novom hladnoratovskom scenariju koji se umjesto prijetnjom termonuklearnim raketama vodi iscrpljujućim sjednicama, memorandumima, taksama i novim nametima. Direktor PSA grupacije (Peugeot-Citroën-Opel) i jedan od najsposobnijih menadžera u autoindustriji, Carlos Tavares, jasno je rekao francuskom dnevniku Le Figaro što misli o odluci EU da se emisije (stakleničkog plina) CO2 na novim automobilima moraju smanjiti velikih 37.5 posto do 2030. godine (u usporedbi s propisanom vrijednošću 2021. godine).
– To ugrožava 13 milijuna ljudi zaposlenih u autoindustriji i moglo bi destabilizirati mnoga europska društva. Mi ćemo morati prodavati mnogo električnih vozila do 2020., 2025. ili 2030. U suprotnom će nas EU financijski penalizirati. To znači da ćemo morati naručivati ogromne količine baterija od azijskih dobavljača, koji nas čekaju s velikim osmjehom.
Pozdravio je odluku njemačke i francuske države koji su najavili gradnju dvije tvornice baterija za električna vozila, ali tvrdi da sve studije najavljuju da one neće biti profitabilne uz sadašnju EU regulativu, odnosno da se europskim proizvođačima automobila ne isplati graditi te tvornice na domaćem terenu.