U sve europske automobile ide i sustav koji će alarmirati vozača ako pogledom ne prati cestu
Ostalo je još samo usuglasiti ove mjere s Europskom komisijom i one će postati zakon koji će se morati provoditi na cijelom teritoriju EU
Europske ceste su najsigurnije na svijetu! Na njima godišnje smrtno strada 49 ljudi na milijun stanovnika, a svjetski prosjek je 174 poginulih na milijun stanovnika. Međutim, to nije dovoljno. Doista, neće biti dovoljno sve dok ceste ne postanu maksimalno sigurne i dok na njima neće biti poginulih. Djeluje kao utopija, ali Europska unija ne odustaje od tog cilja. Europski parlament dao je zeleno svjetlo novom setu mjera, kojemu je cilj učiniti automobile sigurnijima. O većem dijelu tih mjera smo pisali, ali tu su i novi detalji. Idemo redom…
Sva nova vozila koja će se prodavati na tržištu EU moraju imati:
– Automatsko ograničenje brzine: održavanje brzine vozila na tempomatu sukladno znakovima ograničenja brzine ili, ako vozilo nije na tempomatu, vibracijom pedale gasa ako prijeđete dopuštenu brzinu
– Sustav koji prepoznaje umor i alarmira vozača
– Sustav koji prepoznaje distrakciju i alarmira vozača ako pogledom ne prati cestu (pisanje poruka na mobitelu, čeprkanje po infotainment sustavu…)
– Obavezno uključivanje sva četiri pokazivača smjera kad vozač naglo koči
– Sustav koji prepoznaje opasnost od naleta na osobe ili objekte pri vožnji unazad (senzori i kamere)
– Sustav za mjerenje tlaka u gumama
– Alkotester u automobilu – vozač će morati puhati u uređaj u vozilu (ako je alkoholiziran vozilo se neće pokrenuti)
– Uređaj koji snima parametre vozila prije, tijekom i nakon nesreće
– Sustav automatskog kočenja u slučaju nužde
– Sustav upozorenja na napuštanje prometnog traka
– Autobusi i kamioni morat će biti dizajnirani tako da vozači mogu vidjeti ranjive sudionike u prometu bez pomoći kamera i retrovizora (veće staklene površine)
Ostalo je još samo usuglasiti ove mjere s Europskom komisijom i one će postati zakon koji će se morati provoditi na cijelom teritoriju EU. Dakle, svi novi automobili koji će se prodavati u Hrvatskoj imat će u serijskoj opremi te sustave. Naravno, treba očekivati i višu cijenu vozila.
Za kraj još samo par brojki, od 2001. do 2017. broj smrtno stradalih na cestama u EU pao je 57.5 posto. Zbog ljudskih pogrešaka događa se 95 posto nesreća. Najsigurnije europske zemlje su Švedska, Velika Britanija i Nizozemska. Države s najlošijim prometnim statistikama su Rumunjska, Bugarska i Hrvatska.