Je li rješenje gorivo s deset posto bioetanola: Štetne emisije su mnogo niže!

Njemački BDBe je testirao pet vozila u različitim klasama na dinamometru i došao je do zaključka da korištenje E10 goriva smanjuje razinu CO2 u ispušnim plinovima te razinu dušikovih oksida za 25 posto, odnosno smanjuje u ispuhu sitne lebdeće čestice za čak 75 posto

Njemačka Državna asocijacija za industriju bioetanola (BDBe) provela je opsežno istraživanje s dvije vrste benzinskog goriva: E5, koje sadrži do 5 posto bioetanola i E10, koje sadrži do 10 posto bioetanola. Najčešće gorivo na benzinskim postajama je E5 (pa i u Hrvatskoj), ali moderna vozila prilagođena su i za uporabu E10 benzina. Uglavnom, BDBe je testirao pet vozila u različitim klasama na dinamometru i došao je do zaključka da korištenje E10 goriva smanjuje razinu CO2 u ispušnim plinovima te razinu dušikovih oksida za 25 posto, odnosno smanjuje u ispuhu sitne lebdeće čestice za čak 70 posto. Posljednji izvještaji govore da su upravo sitne lebdeće čestice najopasnije za zdravlje ljudi. Pretpostavljalo se da će i potrošnja goriva biti veća zbog niže kalorijske vrijednosti bioetanola od benzina, ali ukupna potrošnja je ostala ista kad se kompariraju E5 i E10. Čak je kod Opel Corse zbilježena i dva posto niža potrošnja s E10 gorivom.

Bioetanol se proizvodi od šećerne trske, melase, kukuruza, drva ili poljoprivrednih ostataka. Najpogodnija biomasa za proizvodnju etanola je ona koja je bogata šećerom. U svim današnjim gorivima ima bioetanola.